هزینه جراحی بینی در سال 1402

از-هزینه-جراحی-بینی-با-خبر-شوید

یکی از جراحی های زیبایی که امروزه طرفداران بسیاری دارد و هم جهت افزایش زیبایی فرم بینی و هم با هدف اصلاح عیوب ظاهری و ساختاری بینی مورد استفاده قرار می گیرد، جراحی بینی می باشد، بنابراین افراد برای انجام آن به دنبال هزینه آن می باشند. و هزینه جراحی بینی در اتخاذ تصمیم افراد بسیار تعیین کننده می باشد.

همه ی افرادی که قصد انجام این جراحی را دارند به طور حتم با هزینه عمل بینی که بسیار بالا یا پایین بوده رو به رو شده اند. و ذهن آن ها راجب این مسئله که کدام یکی از این هزینه ها بهتر و منطقی تر است را درگیر کرده است، در این خصوص باید عنوان کرد که عوامل بسیار متعددی در هزینه عمل بینی نقش داشته و همین موضوع باعث می شود تا این هزینه برای افراد مختلف، متفاوت باشد. بنابراین در این مقاله به طور کامل در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

عوامل موثر بر هزینه عمل بینی

همانطور که در بالاتر ذکر کردیم عوامل بسیار متعددی در هزینه جراحی بینی دخیل و تعیین کننده می باشند، که در این بخش از مقاله به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت.

عوامل-موثر-بر-هزینه-عمل-بینی

دستمزد جراح

یکی از عوامل بسار مهم و موثر در هزینه عمل بینی، دستمزد بهترین جراح بینی می باشد که این هزینه با توجه به مهارت و تجربه پزشک و جراح متفاوت می باشد. به طور حتم جراحانی که تجربه بیشتری داشته و همینطور دارای نمونه کارهای قوی می باشند، دستمزد بالاتری دریافت خواهند کرد.

و این نکته را باید همیشه در نظر داشته باشید که کیفیت کار و تجربه بالای پزشک نسبت به هزینه در اولویت قرار دارد، چرا که اگر این جراحی توسط پزشکی با تجربه ی کم انجام شود، امکان دارد عوارض جبران ناپذیری را برای افراد در پی داشته باشد.

آزمایش های قبل از جراحی

به طور معمول قبل از انجام این جراحی، نیاز به انجام برخی از آزمایشات برای بررسی سلامت جسمانی و همینطور بررسی مشکلات ساختار بینی از قبیل مشکلات تنفسی، انحرافات بینی و … می باشد که تمام این ازمایشات شامل هزینه بوده و به مجموع هزینه جراحی بینی اضافه خواهد شد.

نوع بینی

بینی ها به طور معمول به دو دسته بینی استخوانی و بینی گوشتی تقسیم می شوند، که بینی هایی که دارای غضروف های ضعیفی هستند گوشتی بوده و بینی هایی که دارای غضروف و استخوان محکمی هستند،استخوانی می باشند.

بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم و پره های پهن بوده بنابراین فرایند جراحی را سخت تر و پیچیده تر کرده و هزینه بالاتری خواهد داشت، در حالی که بینی های استخوانی تنها با سایش سطج بالای بینی قوز آن را برطرف کرده و نیازی به پیوند تیغه نمی باشد، و همین امر موجب می شود هزینه آن نسبت به هزینه جراحی بینی گوشتی مناسب تر باشد.

روش جراحی

عمل بینی به دو روش باز و بسته قابل انجام می باشد و یکی از عوامل تعیین کننده هزینه عمل بینی، روش انجام آن می باشد، که هزینه در هر کدام از این روش ها با توجه به میزان مشکلات بینی، تخصص جراح و هزینه های جانبی متفاوت خواهد بود.

در صورتی که بینی به تغییرات کمی نیاز داشته باشد، از جراحی به روش بسته استفاده می شود و در صورتی که مشکلات بینی زیاد باشد، از روش باز استفاده خواهد شد.

نوع جراحی

با توجه به مشکلات بینی و درخواست افراد نوع جراحی متفاوت خواهد بود، بالطبع هزینه جراحی بینی هایی که در گذشته دچار شکستگی شده اند و همینطور دارای استخوان ضعیف می باشند، سخت تر بوده و هزینه بالاتری را در بردارد. بنابراین باید گفت که هزینه عمل بینی با توجه به نوع جراحی از قبیل جراحی انحراف بینی، عمل ترمیم بینی و … متفاوت خواهد بود.

به طور مثال عمل ترمیمی بینی به دلیل اینکه بعد از جراحی اولیه بینی و به دلیل نارضایتی افراد و ایجاد مشکلات تنفسی انجام می شود، و امکان دارد که در این جراحی از غضروف های قسمت های دیگر بدن مانند لاله گوش و دنده استفاده شود، از هزینه بیشتری برخوردار است.

جراحی-بینی-طبیعی-با-دکتر-گیلدا-گیوه-چی

بنابراین بهتر است که قبل از انجام این عمل، با انواع جراحی های بینی آشنا شوید.

ساختار بینی

یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه عمل بینی، ساختار بینی می باشد که هر چه پیچیدگی ساختار بینی بیشتر باشد، نیاز به زمان و دقت بیشتری داشته و بنابراین هزینه آن نیز بالاتر خواهد بود. هم چنین اگر نیاز به رفع چند مشکل به طور هم زمان در ظاهر و عملکرد بینی باشد، به دلیل پیچیدگی جراحی هزینه جراحی نیز بالاتر خواهد بود.

موقعیت مکانی

هزینه عمل بینی در موقعیت مکانی های مختلف متفاوت خواهد بود، بالطبع هزینه این جراحی در کلان شهرها از شهرستان ها بیشتر خواهد بود.

هزینه های جانبی

یک سری از هزینه ها مانند هزینه بیهوشی، هزینه اتاق عمل، هزینه داروها و … جرو هزینه های جانبی به شمار رفته و به مجموع هزینه عمل بینی اضافه خواهد شد.

هزینه های بعد از عمل بینی

به طور معمول بعد از عمل بینی نیاز به پرداخت هزینه ای به آن صورت نمی باشد، و تنها هزینه ای که شامل بعد عمل می شود، هزینه معاینه، تعویض چسب بینی و هزینه داروها و پمادهای تجویز شده توسط پزشک می باشد.

البته به طور معمول افراد باید این هزینه ها را نیز با هزینه عمل بینی در نظر بگیرند و از آن آگاه باشند.

هزینه عمل بینی با بیمه

در صورتی که این جراحی با هدف زیبایی انجام شود، شامل پوشش بیمه نخواهد شد، و بیمه هیچ گونه هزینه ای را تحت پوشش خود قرار نداده و پرداخت نخواهد کرد و افراد باید تمام هزینه را به صورت آزاد پرداخت کنند.

اما در صورتی که این جراحی با هدف برطرف کردن نواقص بینی مانند مشکلات تنفسی، انحراف بینی و … باشد، امکان دارد بیمه بخشی از هزینه یا تمام هزینه آن را پرداخت کند و این موضوع کاملا به نوع بیمه و بیمه تکمیلی افراد دارد.

به طور معمول جراحی هایی از قبیل انحراف بینی، پولیپ بینی، شکستگی استخوان بینی و بزرگی شاخک بینی تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله ذکر کردیم، هزینه جراحی بینی با توجه به عوامل مختلفی از قبیل دستمزد جراح، نوع بینی، روش جراحی و… در افراد مختلف، متفاوت بوده باید افراد قبل از انجام آن جهت اطلاع دقیق از هزینه این جراحی در جلسه مشاوره با پزشک شرکت کنند تا با بررسی فرم بینی و مشلات احتمالی ساختار بینی هزینه برآورد شده و مبلغ نهایی به آن ها اطلاع داده شود.

 

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *