نقش پوست بینی در جراحی بینی

نقش پوست بینی در جراحی بینی

یکی از مهم ترین نکاتی که در جراحی بینی تاثیرگذار است پوست بینی است.شاید این قضیه برای شما تعجب بر انگیز باشد زیرا در جراحی بینی پوست دچار هیچ تغییری نمی شود اما کسانی که پوست های خیلی ضخیم و یا خیلی نازک دارند معمولا جراحی بینی آنها مشکل تر می باشد.پوست هر شخص متفاوت بوده و دارای خاصیت کشسانی متفاوتی می باشند .آلاستیسیته پوست می تواند در روند بهبودی بعد از جراحی بینی موثر باشد .

پوست نازک در جراحی بینی :پوست های نازک بعد از جراحی به سرعت جمع می شوند پوست های نازک خیلی نمی توانند عیب های ریز به وجود آمده در جراحی بینی را بپوشانند به همین دلیل مقداری مشکل زا هستند و در مورد ورمی که بعد از جراحی به وجود می آید این گونه بینی های زود تر بهبود پیدا می کنند و زخم ها ی ایجاد شده در پوست های نازک میل دارند که با پایین ترین درصد اسکار ترمیم پیدا کنند. تیغه ی قسمت زیرین بینی اگر کوچک ترین مشکلی داشته باشد به دلیل داشتن پوست نازک دیده خواهد شد پس بهتر است در انتخاب جراح خود قدت بالایی داشته باشید .

نقش پوست بینی در جراحی بینی

پوست ضخیم در جراحی بینی :در صورتی که هر گونه عیبی در جراحی  بینی ایجاد شود توسط پوست ضخیم در بینی پوشش داده می شودو می توان گفت این تنها مزیت پوست ضخیم نسبت به بینی های با پوست نازک است .در بینی هایی که پوست بینی ضخیم است بهبودی بعد از عمل دیر تر انجام میگرد .

مقایسه پوست در بینی های استخوانی و گوشتی

در بینی های گوشتی که به نسبت بینی های استخوانی پوست های ضخیم تری دارند در ابتدا پوست بینی از حالت ضخیم بودن خارج می شود و سپس جراحی بر روی بینی انجام می گیرد در واقع چربی های زیر پوست  از بین  می روند.در بینی های گوشتی چون ضخامت پوست زیاد است تورم بعد از عمل بینی بیشتر دیده می شود.اما مشکلی از لحاظ پوست در جراحی بینی استخوانی وجود ندارد .

با تشکر مدیریت سایت دکتر گیلدا گیوه چی جراح بینی خانم  و متخصص گوش و حلق و بینی

 

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *