رابطه جراحی بینی و ارتودنسی دندان

رابطه جراحی بینی و ارتودنسی دندان

بسیاری از افرادی که تصمیم به جراحی بینی دارند به دلیل مشکلاتی که در به هم ریختگی دندان های آنها وجود دارد می خواهند لبخند خود را اصلاح کنند و با روش هایی مانند ارتودنسی در دندان های خود هماهنگی ایجاد کنند  و برای آنها این سوال به وجود می آید که بهترین زمان برای انجام  ارتودنسی پیش از جراحی بینی است یا قبل از آن.

از آنجایی که ارتودنسی دندان بر روی وضعیت لب ها تاثیر گذار است باید  در رابطه با زمان انجام آن با ارتودنتیست و جراح بینی خود مشورت لازم را انجام داده باشید.در طول درمان ارتودنسی دندان به دلیل گذاشتن براکت ها بر روی دندان به بینی و صورت فشار وارد می شود که ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد.معمولا بهتر است که  در ابتدا اصلاح دندان شما انجام بگیرد و سپس با خیالی آسوده اقدام به عمل جراحی بینی کنید.

رابطه جراحی بینی و ارتودنسی

جراحی بینی در افراد با فک پایین عقب رفته

در این بیماران نیاز است که عقب رفتگی فک در ابتدا درمان شود و با جراحی فک و یا استفاده از پروتز های چانه این مشکل را برطرف کنند و به این ترتیب جراحی بینی می تواند تاثیر به سزایی بر روی زیبایی صورت داشته باشد و اگر فک بالا دچار مشکل باشد بهتر است بعد از گذشت یک سال از جراحی عمل بینی انجام بگیرد زیرا فک بالا به صورت مستقیم با بینی در ارتباط می باشد.

انحراف بینی و ارتودنسی:اما کسانی که انحراف بینی دارند و مشکلات تنفسی فعالیت های روزانه آنها را مختل کرده است باید مشکل بینی در ابتدا حل شود و سپس درمان ارتودنسی دندان آغاز شود.زیرا گرفتگی بینی باعث تنفس دهانی می شود و ممکن است در ترتیب دندان ها اثر گذار باشد.

جراحی بینی و ارتودنسی به صورت همزمان به هیچ عنوان برای هیچ شخصی پیشنهاد نمی شود زیرا فشار وارد شده از بینی به دندان ها و همچنین بالعکس تنها اثر منفی می باشد.

با تشکر مدیریت سایت دکتر گیلدا گیوه چی جراح بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

 

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *