جراحی بینی طبیعی و نحوه انجام آن + نمونه کار واقعی

اغلب افرادی که بینی آنها با مشکلاتی چون قوز بینی ،بزرگی بیش از اندازه ،نامتناسب بودن بینی و …. مواجه هستند خواستار جراحی بینی هستند و خیلی بیش اندازه تمایل به جراحی بینی طبیعی دارند، به صورتی که نمی خواهند مشخص شود که بینی خود را عمل کرده اند.
عمل بینی طبیعی به منظور زیبا و جذاب تر شدن چهره فرد انجام می شود. این جراحی با ایجاد تغییرات در ظاهر بینی باعث می شود تا فرم گونه و لب ها به بهترین وجه خود نمایان شود.همچنین با انجام جراحی زیبایی بینی طبیعی، اندازه و فرم بینی با مابقی اجزای صورت متناسب شده و زیبایی چهره فرد را صد چندان می نماید.

جراحی بینی را هم می توان برای درمان بیماری و مشکلات مربوط به بینی انجام داد وهم  می توان برای بهبود ظاهر بینی اقدام به این عمل نمود. در صورتی که خواستار نتیجه عمل کاملا طبیعی می باشید، باید یک جراح بینی خوب برای جراحی بینی طبیعی، انتخاب نمایید.

در این مقاله به طور کامل عمل بینی طبیعی را بررسی خواهیم کرد.

عمل بینی طبیعی چیست؟

در عمل بینی طبیعی، جراح بینی شیب متناسب برای بینی ایجاد می کند تا ظاهر طبیعی بینی حفظ شود. همچنین از ایجاد قوس بر روی تیغه بینی اجتناب می کند. در این عمل زاویه بین بینی و پیشانی و بینی و لب باید کاملا متناسب باشد تا بینی فرم طبیعی به خود بگیرد. همچنین در حین انجام این جراحی پشت بینی صاف شده و اندازه بینی در جراحی بینی طبیعی تناسب زیادی با اجزای دیگر صورت خواهد داشت.

کاندیدای مناسب جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی می توان باعث افزایش اعتماد به نفس شده و همچنین چهره فرد را بهبود ببخشد. به همین دلیل قبل از انجام عمل بینی حتما به جراح بینی خود در این خصوص مشورت نمایید و انتظارات خود را در خصوص عمل بینی طبیعی ذکر نمایید. در صورتی که انتظارات شما از عمل بینی معقول باشد می توانید با کمک و مشاوره جراح بینی به نتیجه مطلوبی برسید.
از دیگر کاندیدای مناسب برای عمل بینی طبیعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• افرادی که خواستار تغییر در فرم بینی خود هستند.
• افرادی که از سلامت کامل و عمومی برخوردار باشند.
• افرادی که خواستار درمان مشکلات بینی خود شامل پولیپ بینی و … هستند.
• افرادی که رشد بینی آن ها متوقف شده است.
• افرادی که خواستار عمل بینی خود به صورت کاملا طبیعی هستند.

جراحی-بینی-طبیعی-نمونه-کار

نحوه انجام جراحی بینی طبیعی

در این جراحی بیشتر مشکلات و نواقص بینی برطرف خواهد شد و هم چنین از ایجاد قوس زیاد بر روی بینی و همینطور بالا بردن بیش از جد نوک بینی جراحی بینی طبیعی را به دو روش باز و بسته می توان انجام داد که در ادامه هر کدام از آن ها را بررسی خواهیم کرد. جراح با توجه به نوع بینی بیمار یکی از این روش ها را برای جراحی انتخاب خواهد کرد.

عمل-بینی-طبیعی

عمل بینی طبیعی به روش باز

در این روش بهترین جراح بینی، برش ها را در قسمت میانی سوراخ های بینی ایجاد کرده و سپس پوست بینی را از روی اسکلت بینی به طور کامل بالا زده و تغییرات را بر روی بینی انجام خواهد داد. این روش منجر به تسلط کامل جراح بر روی بساختار بینی شده و همین امر امکان ایجاد تغییرات گسترده را بر روی ظاهر بینی به وی خواهد داد.

عمل بینی طبیعی به روش بسته

برای انجام این جراحی با استفاده از این روش، برش ها در داخل بینی ایجاد شده و پس از ایجاد برش ها، جراح تغییرات را بر روی بینی اعمال خواهد کرد. اما باید به این نکته توجه داشت که دسترسی جراح به ساختار بینی محدود بوده و تقییرات کم تری را می توان اعمال کرد.

مزایای عمل بینی طبیعی

• میزان کبودی و تورم کم
• دوره نقاهت کوتاه تر
• عدم ایجاد مشکلات تنفسی
• کاهش عوارض جانبی
• حفظ ظاهر طبیعی پره های بینی
• حفظ ظاهر طبیعی بینی
• خودداری از ایجاد فرورفتگی در بینی
• مدت زمان عمل کوتاه

نکات مراقبتی بعد از عمل بینی طبیعی

برای افزایش سرعت بهبودی و کوتاه کردن دوران نقاهت یک سرس نکات مراقبتی وجود دارد که با رعایت آن ها می توان زودتر به نتیجه رسید. این نکات مراقبتی عبارتند از:

• استراحت
• استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم و کبودی
• بالا نگه داشتن سر از بدن در هنگام خوابیدن برای جلوگیری از افزایش فشار خون
• خودداری از فین کردن
• مصرف مسکن هایی برای تسکین درد با تجویز پزشک

جراحی-بینی-طبیعی-دکتر-گیوه-چی

نتیجه عمل بینی طبیعی

نکته بسیار مهمی که در زمان عمل بینی طبیعی اهمیت ویژه ای دارد تغییر نکردن فرم بینی در طول زمان و تغییرات کلی چهره می باشد از این رو افراد متقاضی جراحی بینی طبیعی هستند که با گذشت زمان و افتادگی چهره بینی نیز به صورت طبیعی در روی صورت دیده شود.
معمولاً کوتاه شدن غیر طبیعی بینی و یا قوز بیش از حد سر بالا بودن غیر استاندارد بینی و یا نازک کردن تیغه بینی بیش از حد نرمال ساختار خوبی نخواهد داشت و چهره فرد مصنوعی و نامناسب خواهد بود از این رو پیشنهاد جراحان زیبایی بینی این است که با توجه به فرم کلی صورت در حقیقت مواردی رعایت شود که بینی نتیجه ایده آل داشته باشد.

نقش جراح درعمل بینی طبیعی

یک جراح بینی باید در درجه ی اول پوست بیمار را ارزیابی کند ،اگر بیمار دارای پوست نازکی بوده و در واقع استخوانی باشد، جراح به راحتی می تواند تغییرات مورد نظر خود را اعمال کند.

ولی زمانی که بیمار دارای پوست ضخیم باشد، برای شکل دادن آن با محدودیت رو به رو است. از آنجا که بینی های گوشتی فرم گیری آنها مشکل تر از بینی های طبیعی است، باید جراح با درنظر گرفتن آن سعی کند استاندارها را رعایت کند. یک جراح خوب باید علاوه بر تخصص، طراح خوبی برای بینی باشد تا با روحیه ی خلاقانه و هنر خود بتواند عمل بینی طبیعی را انجام دهد .

مواردی که یک جراح به هنگام عمل بینی طبیعی باید رعایت کند:

  1. متقارن بودن پره های بینی
  2. اندازه سوراخ های بینی
  3. سایز بینی به صورت طبیعی
  4. از بین بردن قوز پشت بینی

افرادی که تمایل به بینی های قوس دار دارند، در صورتی که تناسب بینی با صورت حفظ نشود، به هیچ عنوان تصویر زیبایی در ذهن ایجاد نخواهد کرد. یک بینی خوب، بینی است که پشت آن صاف و یا به صورت ظریف قوس دار باشد.البته در آقایان پر بودن پشت بینی باید پر تر از خانم ها باشد.

سخن پایانی

جراحی بینی طبیعی طرفداران بسیار زیادی دارد در زمان مراجعه به جراح بینی می‌توانید انتظارات خود را با ایشان در میان بگذارید . بیشتر مراجعین که متقاضی جراحی بینی می باشند، خواستار نتیجه‌ی نرمال و طبیعی هستند.

در واقع عمل بینی طبیعی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی می باشد، زیرا بینی‌فانتزی و یا عروسکی می‌تواند نتایج غیر طبیعی داشته باشد. معمولاً افرادی که چهره های نرمال و طبیعی دارند میخواهند که نتیجه جراحی بینی آنها به صورت کاملاً طبیعی باشد.

نتیجه عمل بینی طبیعی می تواند نقش بسزایی در فعالیت های اجتماعی و اعتماد به نفس شما و البته میزان رضایتمندی شما داشته باشد .از این رو انتخاب جراح بینی متبحر و متخصص در این زمینه نقش به سزایی را ایفا می کند.

در صورتی که شما از نتیجه جراحی بینی ناراضی باشید و یا عملکرد تنفسی شما دچار اختلال و مشکل بشود نمی‌توانید با این قضیه به خوبی کنار بیایید و ممکن است به ناچار مجبور به جراحی ترمیم بینی بشوید.

از این رو انتخاب جراح بینی طبیعی یکی از مهمترین مسائل قبل از هرگونه اقدام می باشد. شما می توانید با مراجعه به دکتر گیلدا گیوه چی متخصص گوش و حلق و بینی مشاوره های لازم در خصوص عمل بینی طبیعی را دریافت نمایید.

سوالات متداول

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *