جراحی بینی با لیزر

جراحی بینی با لیزر

داشتن بینی کوچک با فرم مناسب از خواسته ی هر فردی است. تاثیری که این عضو کوچک در مرکز صورت، بر کل صورت می گذارد انکارناپذیر است. شاید برایتان پیش آمده باشد که تصمیم قطعی برای برطرف کردن عیوب بینی خود داشته باشید، اما ترسی عمیق از جراحی و بخیه تمام وجود شما را فرا می گیرد. یک دلتان تغییرات صورت پس از اصلاح فرم بینی را می خواهد و دل دیگرتان کبودی و بخیه بعد از جراحی بینی را به جان نمی خرد. در این دو دلی و درگیری ها هستید که تبلیغات گسترده ای با مضمون ” جراحی بینی با لیزر بدون برش وبخیه” را می شنوید. بهترین گزینه ی ممکن برای فردی با روحیات شما. اما این موضوع چقدر صحت دارد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جالبی در مورد این تبلیغات وسوسه انگیز بدهیم.

جراحی بینی با لیزر! فریب یا واقعیت؟

در برخی مجامع، از پایین بودن سطح دانش مردم در زمینه ی پزشکی سوءاستفاده می شود و تبلیغاتی صورت می گیرد که جراحی بینی، بدون برش و تنها با لیزر صورت می گیرد. چنین مساله ای به هیچ عنوان و در هیچ جای دنیا امکان پذیر نیست و بیشتر جنبه ی تبلیغاتی دارد تا علمی.

شکستن استخوان ها و تغییر در غضروف تنها با لیزر، امکان پذیر نیست. البته می توان با استفاده از لیزر در سطح پوست برش ایجاد کرد اما این برش ها هم هیچ مزیتی نسبت به برش های معمولی ندارند و همچنان روش همیشگی مطلوب تر است.

کاربرد لیزر

لیزر یک نور متمرکز است و کاربرد آن در جراحی زیبایی بسیار محدود است. از لیزر در فعالیت های پزشکی استفاده می شود که به ویژه در شاخه ی چشم پزشکی به دستاوردهای بزرگی دست یافته است. از لیزر در جراحی ها به صورت یک مکمل استفاده می شود. البته لیزر کاربردهای دیگری نیز دارد که به اختصار به آنها اشاره می کنیم:

  • درمان مشکلات تنفسی مربوط به بینی
  • درمان توده ها و پولیپ های بینی
  • برطرف کردن ضایعات پوستی
  • از بین بردن جای بخیه و برش
  • از بین بردن اسکار و جای جوش
  • از بین بردن تتوهای قدیمی

اصلاح فرم بینی گوشتی با لیزر

در این مساله که لیزر نمی تواند جایگزینی برای جراحی شود هیچ شکی نیست. اما در مواردی با این شرایط که بینی شخص مراجع گوشتی باشد، نه استخوانی وغضروفی، می توان با استفاده از لیزر ضخامت سطح پوست را کاهش داد و شرایط بهتری به لحاظ فیزیکی برای بینی ایجاد کرد. لیزر تنها در سطح پوست موثر است و می تواند تغییرات سطحی ایجاد کند. نتایج بدست آمده از این کار انقدر مشهود و محسوس نیست که بتوان لیزر را جایگزینی برای جراحی بینی حتی در جراحی بینی های گوشتی معرفی کرد. در حال حاضر اصلی ترین و بهترین روش برای اصلاح فرم بینی و کوچک کردن بینی در دستان جراح و به روش جراحی است و روش جایگزین وجود ندارد.

برای مشاهده ی نمونه کارهای بیشتر جراحی بینی و یا مراجعه حضوری به دکتر گیلدا گیوه چی، جراح بینی در تهران، می توانید با شماره های: 02188673181 و 02188875799 تماس حاصل کنید و یا به صفحه ی اینستاگرام دکتر گلیلدا گیوه چی مراجعه نمایید.

سوالات رایج در مورد لیزر بینی که باید بدانید

  1. آیا لیزر می تواند جایگزینی برای جراحی های پلاستیکی باشد؟

چنین چیزی امکان پذیر نیست و هیچ منبع علمی موثقی برای تایید این موضوع وجود ندارد. فریب تبلیغات گسترده را نخورید.

  1. چطور می شود با استفاده از لیزر بینی را کوچک کرد؟

به هیچ عنوان لیزر کارایی برای کوچک کردن بینی ندارد و چنین امری امکان پذیر نیست که بدون استفاده از برش و جراحی پوست باز شود و با لیزر بینی کوچک شود.

  1. آیا جراحی بینی با لیزر در آینده امکان پذیر است؟

بله، در حال حاضر جراحی بینی بدون برش و با استفاده از لیزر یکی از آرزوهای بشر است که تحقیقاتی در این زمینه در حال انجام است.

آمار جراحی زیبای در ایران ده برابر اروپاست آیا این مسئله صحت دارد؟

یکی از مسائلی که در مورد جراحی های زیبایی در ایران مطرح می شود، شیوع بی سابقه و اپیدمی شدن آن در نسل جوان و حتی بزرگسال است. اما آیا واقعا این مساله صحیح است که جراحی بینی در ایران ده برابر کشورهای اروپایی است؟

خیر هیچ آمار موثقی برای اثبات این موضوع وجود ندارد درست است که جراحی بینی در ایران طیف گسترده ای از علاقمندان رابه خود اختصاص داده اما این آمار و قیاس کاملا اشتباه است.

شاید یکی از علت هایی که افراد در ایران علاقمند به عمل جراحی بینی هستند پوشش بانوان در ایران است که به دلیل پوشش مردم، صورت خیلی در دید اطرافیان است و به تبع آن نقص و مشکلات صورت هم بیشتر دیده می شود. جراحی های زیبایی هر کشوری مختص نیاز مردم آن کشور است.

برای انجام عمل های زیبایی حتما تحقیقات لازم را انجام دهید. فریب تبلیغات گسترده را نخورید و دانش پزشکی خود را در زمینه ای که تصمیم به جراحی دارید بالا ببرید تا تحت تاثیر تبلیغات بی پایه و افراد سودجو قرار نگیرید. برای انجام جراحی بینی به بهترین متخصص جراحی بینی مراجعه کنید و قبل از اقدام برای جراحی از او نمونه کار بخواهید تا با دیدی باز نتیجه ی مطلوب را بدست آورید و لبخند رضایت بر لبانتان نقش ببندد.

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *