بهترین فصل جراحی بینی

بهترین فصل جراحی بینی

آیا می دانید بهترین فصل جراحی بینی ، به منظور انجام جراحی باکیفیت ، کدام فصل می باشد؟

با مطالعه این مقاله ، می توانید به پاسخ این سوال دست پیدا کنید.

بهترین فصل جراحی بینی، به طور معمول،  یکی از سوال های متداول پرسیده شده، توسط متقاضیان جراحی بینی است.

لازم به ذکر است ، فصل های مختلف سال، به همراه ویژگی های آب و هوایی مختص خود، هیچ تاثیری بر روند جراحی بینی و عوارض بعد از آن ندارد. با توجه به این نکته، متقاضیان می توانند در هر فصل از سال، به جهت انجام اقدامات لازم برای جراحی بینی ، مراجعه کنند.

نکته ای که در جراحی بینی حائز اهمیت است، مراقبت ها و رعایت بهداشت بینی  بعد از عمل جراحی می باشد. نتیجه دهی و رضایت بخشی جراحی بینی، تنها به تکنیک بکار برده توسط پزشک متخصص در حین عمل جراحی و رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل جراحی، می باشد و به عواملی همچون فصل های سال و ویژگی های آب و هوایی، مربوط نمی باشد.

جراحی زیبایی بینی امروزه متقاضیان زیادی دارد. بهترین فصل جراحی بینی ، یکی از سوال های متداول در زمینه ی انتخاب زمان مناسب برای جراحی، توسط مراجعین می باشد. به منظور مشاوره با بهترین جراح بینی ، و تصمیم گیری مناسب برای عملی موفقیت آمیز و با کیفیت ،  به دکتر گیوه چی  ، جراح بینی مراجعه فرمایید. راه های ارتباطی با دکتر گیوه چی:

 شماره های  تماس:  02188673181 و 02188875799 

همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

فصول مختلف سال و تاثیر آن بر جراحی بینی

برخی افراد به دلیل داشتن حساسیت های فصلی (به خصوص فصل بهار و هنگام گرده افشانی گل ها) و عوارضی همچون آبریزش ، عطسه و سرفه و… انجام جراحی بینی ، در این فصل هارا جالب نمی دانند. اما نکته ی موجود در این موضوع این است که، با انجام جراحی بینی، حساسیت بینی و یا عوارض ناشی از آلرژی به فصل مورد نظر، تشدید نمی شود و جراحی بینی بر روند حساسیت فرد تاثیری نمی گذارد.

گروه دیگری از افراد معتقدند درفصل گرم سال (تابستان) ، به دلیل گرمای زیاد و نور آفتاب بیشتر، تورم بینی افزایش میابد و به همین منظور تابستان را برای انجام جراحی بینی، انتخاب نمی نمایند.

گرمای هوا در تابستان سبب افزایش ورم بینی و ایجاد مشکل برای بینی، نمی شود. مزیتی که تابستان برای انجام جراحی بینی دارد این است که، به دلیل شرایط جوی آرام و نبود بارش و … تردد و مراجعه به مطب دکتر، به منظور انجام اقدامات لازم بعد از جراحی بینی، تسهیل می شود.

بعد از جراحی بینی ، از استحمام پرهیز کنید. استحمام در دوران نقاهت بعد از جراحی بینی توصیه نمی شود. همچنین تعداد دفعات استحمام  در فصل گرما، به دلیل تعریق زیاد، افزایش می یابد.

بهترین فصل جراحی بینی
بهترین فصل جراحی بینی

جراحی بینی درفصل تابستان شایع تر ازفصول دیگر سال است. متقاضیان جراحی بینی اغلب، جوانان می با شند. پس با در نظر گرفتن دوران تحصیل و شغلی، فصل تابستان به منظور انجام جراحی بینی ، بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

گروهی از افراد نیز معتقدند، در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) ، بیماری هایی از جمله سرماخوردگی شایع تر می باشد و این امر سبب ایجاد عوارضی بعد از جراحی بینی، می شود. اما باید توجه داشت فصل سرد و شرایط حاکم بر آن، درصد ابتلا به بیماری هایی از قبیل سرماخوردگی و …، را زیاد نمی کند و تاثیری بر آن ندارد. تنها بی توجهی به مراقبت های بعد از جراحی، می تواند عوارضی در این فصل،  برای فرد  پدید آورد.

از مزیت های فصول سرد سال به منظور انجام جراحی بینی، می توان به این نکته اشاره کرد که، تعریق بدن در هوای سرد کمتر می شود و این امر درتعداد دفعاتی که فرد نیاز به استحمام پیدا می کند، تاثیر مثبت می گذارد و آن را کاهش می دهد. پزشک، بعد از جراحی بینی به منظور فرم دهی بهتر بینی و فاکتور های دیگر، بینی را گچ می گیرد. مدت زمان مشخصی، بینی توسط گچ پوشانده می شود. در این مدت (دوران نقاهت بعد از جراحی)، از استحمام های غیرضروری، تا حد امکان باید پرهیز کرد. زیرا گچ بینی نباید خیس شود ( با خیس شدن گچ بینی، فشار زیادی به بینی وارد می شود). بنابراین در هوای سرد که نیاز به استحمام کاهش می یابد، تحمل گچ بینی توسط بیمار، تسهیل می شود.

با توجه به نکاتی که در مورد فصول مختلف سال و تاثیرات آن بر جراحی بینی، گفته شد، بهترین فصل جراحی بینی ، به انتخاب خود بیمار می باشد. بیمار با درنظر گرفتن زمان بندی ، برنامه ها و موقعیت های شغلی و تحصیلی و… خود، زمان مشخصی را به منظور انجام جراحی ، انتخاب می کند و به جراح بینی ، مراجعه می کند.

توصیه می شود در هنگام انتخاب زمان جراحی، به زمان های خالی برنامه ی زندگی خود، دقت کنید تا بتوانید با انتخابی صحیح، استراحت مناسبی در دوره ی نقاهت بعد از جراحی، داشته باشید. همچنین به منظور انجام جراحی موفقیت آمیز و با کیفیت ، به دنبال  بهترین جراح بینی ، برای انجام جراحی باشید، تا نتیجه ای رضایت بخش از عمل بینی خود به دست آورید.

مقالات مرتبط

مراقبت های بعد از جراحی بینی

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی طبیعی

با تشکر مدیریت سایت: دکتر گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *