اهمیت استفاده از چسب بعد از جراحی بینی

اهمیت استفاده از چسب بعد از جراحی بینی

یکی از مراقبت های مهم بعد از جراحی بینی استفاده از چسب بینی است.شاید در نحوه گذاشتن چسب  ها و یا مدت زمان استفاده از چسب ها بین پزشکان مقدار اندکی اختلاف نظر وجود داشته باشد اما هیچ یک از آنها این پیشنهاد را نمی دهند که بعد از جراحی از چسب ها استفاده نکنید.

چرا بعد از عمل بینی باید از  چسب استفاده کنیم؟

در جراحی بینی در ابتدا پوست بینی برش داده می شود و از روی غضروف و استخوان ها برداشته می شود تا جراح بینی  بتواند تغییرات را بر روی بینی انجام دهد بعد از آن جراح دوباره پوست را به جای اول خود باز می گرداند و از بخیه ها برای بستن برش ها استفاده می کند. جراحی بینی  باعث می شود بین پوست و غضروف های ترمیم شده فضایی خالی ایجاد شود که این فضای خالی باید برطرف شده و پوست دوباره به بینی متصل شود .

زمانی که شما از چسب استفاده می کنید فشار وارد شده به بینی می تواند باعث شود روند بهبودی و ترمیم بینی زودتر انجام بگیرد.

استفاده از چسب بعد از جراحی بینی

چسب زدن باعث می شود که فرم بینی و همچنین ورم بینی بهبود پیدا کند.ممکن است استفاده از چسب بینی بین دو هفته تا دو ماه به دستور پزشک استفاده شود که البته استفاده از چسب در دو هفته اول اجباری بوده و بعد از آن می توان به زودتر خوب شدن ورم بینی کمک کند .

در هنگام تعویض چسب ها دقت داشته باشید که با هر دو دستتان چسب را بلند کنید به صورتی که با یکی از دست ها پوست بینی خود را نگه دارید.به طور معمول چسب ها  هر چند روز یک بار باید تعویض شود و زمانی که چسب شما کثیف شده و یا اینکه به طور مطلوب بر روی بینی شما قرار نگرفته است باید زودتر آن را عوض کنید.در روز عمل بینی طریقه زدن چسب بینی به شما آموزش داده می شود و شما بعد از مدتی دیگر نباید به جراح برای تعویض چسب ها مراجعه کنید.

با تشکر  مدیریت سایت دکتر گیوه چی جراح بینی خانم و متخصص گوش و حلق و بینی

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *