کوچک کردن بینی

کوچک کردن بینی

چه راهکارهایی باعث کوچک کردن بینی می شود؟

آیا راهکاری جز جراحی زیبایی بینی ، برای کوچک کردن بینی وجود دارد؟

در این مقاله مطالب جالبی را در مورد کوچک کردن بینی در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

راهکارهای سنتی زیادی برای کوچک شدن بینی ارائه می شود. آیا می دانید دروغ گفتن باعث کوچک شدن بینی می شود؟ شاید با خود فکر کنید رابطه ی بین دروغ گفتن و کوچک شدن بینی چیست؟

پس با ما همراه باشید تا با خواندن این مقاله به پاسخ این سوالات بپردازیم.

دروغ گفتن بینی را کوچک می‌کند

طبق تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران اسپانیایی مشخص شد که ، دروغ گفتن باعث کاهش دمای نوک بینی می شود که این مر باعث کوچک شدن بینی می شود.

دکتر گیوه چی ،  جراح و متخصص گوش حلق و بینی با تخصص و دانش بالایی می باشند. شما عزیزان می توانید، به منظور مشاوره با دکتر گیوه چی از طریق زیر اقدام کنید:

شماره های تماس 02188673181 و 02188875799

همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

داستان پینوکیو را همگی شنیده ایم. در این داستان هنگامی که پینوکیو دروغی می گفت ، بینی آن درازتر می شد و اطرافیان از این طریق متوجه دروغ این شخصیت می شدند. اما این مطلب در دنیای حقیقی درست نمی باشد، بلکه عکس این مطلب صادق می باشد.

بررسی های بعمل آمده در این مبحث نشان داده است که ، کاهش دمای بینی در حین دروغ گفتن، سبب کوچک شدن بینی می شود.

در یکی از این بررسی های ، محققین دانشگاه گراند ، دستگاه دروغ سنجی را طراحی کردند که به کمک آن دمای بینی فرد مورد آزمایش را اندازه گیری کند و نام این دستگاه دروغ سنج را اثر پینوکیو نامیدند. دقت این دستگاه دروغ سنج بالا و در حدود 80 درصد می باشد.

کوچک کردن بینی
کوچک کردن بینی

کاهش دمای نوک بینی در اثر دروغ گفتن

2/1 درجه سانتی گراد، از دمای نوک بینی در هنگام دروغ گفتن، کاسته می شود. جالب است بدانید در هنگام دروغ گفتن، دمای ناحیه ی پیشانی حدود 5/1 درجه ی سانتی گراد بالا می رود.

در این تحقیق، تفاوت دمای ناحیه ی پیشانی و نوک بینی، یکی از معیارهای سنجش میزان دروغگویی فرد می باشد. تمامی این واکنش های عجیب و غریب توسط پیام های ارسالی از مغز صورت می گیرد.

  • البته داشتن اضطراب و استرس در حالات رفتاری نیز، از علائم شاخص دروغ گفتن می باشد که این امر از اصلی ترین دلایل کاهش دمای نوک بینی است.
  • لازم به ذکر است کوچک شدن بینی ناشی از دروغ گفتن جزئی می باشد و با چشم دیده نمی شود.
  • این آزمایش روی 60 دانشجو انجام شد که حدود 80 درصد از این افراد دچار تغییرات دمایی ذکر شده در ناحیه ی پیشانی و نوک بینی شدند.
  • جالب توجه می باشد که دقت و صحت دستگاه دروغ سنج حساس به دمای نوک بینی، نسبت به سایر دستگاه های دروغ سنج بیشتر می باشد.

طبق گزارش ایسنا، یکی از کاربردهای این مبحث در بازجویی های پلیسی است. از دوربین های حرارتی در حین بازجویی از مجرمان استفاده می شود که از این طریق بازجو می تواند به صحت بیانات مجرمان پی ببرد.

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *