کبودی اطراف چشم بعد از جراحی بینی

کبودی اطراف چشم بعد از جراحی بینی :

یکی از آثار آزاردهنده جراحی بینی ، کبودی چشم پس از این جراحی است که عموما با دلیل تغییر وضعیت سر و صورت ایجاد می شود . هنگامی که اجزای چهره و بینی از حالت قبلی خود خارج می شوند ، طبیعی است که آثاری بر روی پوست نواحی اطراف این اجزا ظاهر شود . عامل اصلی این عارضه که تنها ظاهر را تا مدتی تحت تایثر قرار می دهد ،تجمع خون و مایعات درونی بدن در محدوده اطراف چشم است و پس از جمع شدن این مواد در زیر چشم و نواحی دور آن ، تیرگی رنگ با ظاهر کبود شدگی به نظر می رسد . کبودی اطراف چشم بعد از جراحی بینی برای بسیاری از افراد به وجود می آید که پس از مدتی با ترمیم بخش های مورد جراحی به کل برطرف می شود .

کبودی اطراف چشم بعد از جراحی بینی

حقیقت کبودی چشم :

اکثر چشم های کبود شده به دلیل جراحات اندک و جزیی ظاهر می شوند که همان طور که گفته شد ، پس از مدتی به خودی خود برطرف می شوند و شدت آنها نشان دهنده شدت جراحت طی جراحی بینی است . در حالت عادی متداول ترین دلیل کبودی اطراف چشم ، اعمال ضربه به بینی ، پیشانی و چشم است . ورم از داخل و درد بینی و پیشانی نیز دلایلی برای بروز کبودی اطراف چشم می باشند برای افرادی که پس از جراحی بینی برخی عوارض را تجربه می کنند توصیه می شود که در صورت مشاهده هریک از نشانه های زیر به پزشک جراح بینی خود مراجعه کرده یا تماس بگیرند :
– کم نشدن آثار کبودی پس از یک تا دو هفته .
– دردناک شدن و پیشرفت درد

آثار مخرب :

در برخی افراد که تحت جراحی بینی قرار گرفته اند باید گفت که کبودی های اطراف چشم منشا عفونی شدن نیز می توانند داشته باشند عفونی شدن جراحات و بخش های داخلی علاوه بر کبودی اطراف چشم بعد از جراحی بینی علایم دیگری نیز دارند که عبارتند از : گرگرفتگی ، تب ، گرم شدن بدن ، قرمزی و سرخی پوست و چرک کردن . در صورت مشاهده هریک از این علایم همراه با کبودی لازم است در اسرع وقت به دکتر خود اطلاع دهید در صورت نادیده انگاشتن این مسائل ، عواقبی جبران ناپذیر تا پایان عمر فرد را همراهی خواهد کرد البته لازم به ذکر است که 90 تا 95 درصد جراحی های بینی با کبودی به مرور التیام یافته و هیچ نوع خطری بیمار را تهدید نخواهد کرد این عفونت ها و مشکلات در موارد کمی به وقوع می پیوندند . استفاده از کمپرس سرد برای کاستن از آثار کبودی اطراف چشم بسیار کمک کننده خواهد بود .
با تشکر مدیریت سایت دکتر گیلدا گیوه چی جراح بینی خانم و متخصص گوش و حلق و بینی .

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *