پرسش و پاسخ در مورد عمل زیبایی گوش

جرای زیبایی گوش که اصطلاحا اتو پلاستی گفته می شود برای زیبایی بخشیدن به گوش و درنتیجه چهره  فرد مورد استفاده قرار می گیرد.گاها در ذهن مردم سوالاتی در این زمینه به وجود می آید که برخی از این سوالات مشابه در زیر عنوان شده و پاسخ داده شدند.

• بهتر است این عمل در چه دوره سنی انجام شود؟

سنین بین شش تا هشت سال بهترین سن است چرا که هم گوش در حال رشد می باشد هم فشار هم بازی ها در کودکان در این سن بالا می باشد.

• روند بهبودی پس از جراحی گوش به چه صورت خواهد بود؟

در طی عمل کبودی و کوفتگی به وجود خواهد آمد که پس از یک هفته و مرور زمان به سادگی محو خواهند شد.البته چون عمل در ناحیه گوش است به سادگی قابل پوشاندن و مخفی کردن هستند.

• آیا فرد در حین جراحی گوش مجبور به تحمل درد زیادی می باشد؟

تمام عمل های جراحی ایجاد درد خواهند کرد که البته درد این عمل جراحی بسیار کم خواهد بود.البته پزشک با توجه به میزان درد مسکن لازم را تجویز خواهد کرد.

• اگر پرده گوش فردی در اثر ضربه دچار پارگی شده باشد، فرد چه مدت پس از پارگی باید برای عمل مراجعه کند؟

پارگی گوش اغلب تا سه ماه پس از پارگی خود به خود ترمیم می یابد که اگر تا شش ماه ترمیم نشد فرد می تواند برای درمان و عمل، اقدامات لازم را انجام دهد و به پزشک مراجعه کند.

• در هنگام عمل گوش فرد باید ناشتا باشد؟

بهتر است که فرد از شب قبل از عمل از خوردن و آشامیدن بپرهیزد چرا که بیهوشی حین عمل باعث می شود که در عملکرد معده اندکی اختلالات به وجود آید.

• برای انجام این عمل به بیهوشی نیاز می باشد؟

بله.هرچند فورا پس از عمل فرد ه به هوش آمده اما فرد بیمار تا 6الی 7 روز پس از عمل حق رانندگی را نخواهد داشت.

• رژیم غذایی بعد از عمل به چه صورت است؟

لازم است در روزهای ابتدایی پس از عمل مایعات مصرف شود و سپس خوردن غذاهای جامد و غذاهای نرم شروع شود.البته استفاده از مایعات در اولویت است.چرا که با استفاده از مایعات از خشک شدن پوستتان جلو گیری می کنید.

• آیا این جراحی زیبایی می تواند در روند شنوایی فرد تاثیراتی داشته باشد؟

از آنجا که فرایند عمل بر روی ظاهر گوش انجام می شود و بر بخش های داخلی گوش هیچ عملی انجام نمی شود پس جراحی بر نحوه شنوایی بیمار کاملا بی تاثیر خواهد بود.