آیا ورم بعد از پروتز چانه خطرناک است؟

ورم بعد از پروتز چانه

ورم بعد از پروتز چانه طبیعی است؟

آیا پروتز چانه عوارض جانبی دیگری نیرز دارد؟

با ما در این مقاله به منظور آشنایی با عوارض پروتز چانه از جمله ورم بعد از آن همراه باشد.

ورم-بعد-از-پروتز-چانه
ورم-بعد-از-پروتز-چانه

در صورتیکه چانه شما بیش از حد به عقب رفته است و یا بر اثر حادثه ای ظاهر زیبای خود را از دست داده، پروتز چانه می تواند تا حد زیادی موجب افزایش اعتماد به نفس شما شود.

علاوه بر آن پروتز چانه می تواند فواید ذیل را داشته باشد:

  • هارمونی و تناسب صورت می تواند با پروتز چانه به میزان زیادی افزایش یابد.
  • بهبود یافتن وضعیت ظاهری چانه
  • بهبود ظاهر گردن و صورت

لذا بهتر است پیش از انجام هر نوع عمل زیبایی و درمانی ابتدا با عوارض و فواید آن آشنا شوید. پس از جراحی پروتز چانه حداکثر 7 روز طول می کشد تا به پشت میز کارتان بازگردید.

ناراحتی های ناشی از پروتز چانه معمولاً بسیار اندک بوده و در صورت نیاز و با تجویز دکتر می توان به منظور تخفیف این ناراحتی ها از داروهای مسکن استفاده نمود. کمپرس آب سرد نیز می تواند تا حد زیادی ورم بعد از پروتز چانه را کاهش دهد.

پس از پروتز چانه می بایست به صورت طاق باز خوابیده و سر خود را رو به بالا نگه دارید. تداوم این پوزیشن تا حداقل 1 الی 2 هفته بعد از جراحی توصیه می شود. بالاتر بودن سر نسبت به بدن هم ورم بعد از پروتز چانه را کاهش می دهد، هم از اسکارهای ناشی از جراحی محافظت می نماید.

جراح پروتز چانه استفاده از غذاهای آبکی را برای یک الی دو روز پس از جراحی توصیه می کند. پس شایسته است از خوردن غذاهای سفت در روز های اولیه پس از جراحی اجتناب نمایید.

ورزش های سنگین و حرکات ورزشی بهتراست به سه الی چهار هفته پس از جراحی پروتز چانه موکول گردد. عمل کردن به توصیه های جراح خود در خصوص مراقبت های پس از جراحی پروتز چانه بسیار مهم بوده و می بایست در زمان مقرر به منظور بازبینی جای جراحی به کلینیک مراجعه نمایید.

دکتر گیوه چی ، جراح بینی در تهران و متخصص گوش حلق و بینی با تخصص و دانش بالایی می باشند. شما عزیزان می توانید، به منظور مشاوره با دکتر گیوه چی از طریق زیر اقدام کنید:

شماره های تماس 02188673181 و 02188875799

همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

نتیجه پروتز چانه

مسلماً تمام مراجعین برای پروتز چانه نگران نتیجه نهایی این عمل می باشند ولی شما می بایست برای مشاهده نتیجه مثبت این عمل حداقل سه ماه صبر کنید. پس از سه ماه پروتز در بدن شما به خوبی جا باز کرده و ورم بعد از پروتز چانه از بین می رود.

پروتز چانه در صورتیکه از مواد با کیفیتی ساخته شده باشد، بسیار مستحکم بوده و دائمی می باشد. خبر خوب اینکه حتی با افزایش سن و افتادگی پوست، پروتز چانه همچنان در جای خود باقی مانده و دچار تغییر نمی شود.

با آنکه شانس تروما  در پروتز چانه بسیار اندک می باشد، ولی اگر این عمل توسط فرد متخصص انجام نگیرد، این عارضه می تواند موجب آسیب به پروتز چانه شود.

نتیجه گیری

ورم بعد از پروتز چانه بسیار عادی بوده و موقتی می باشد. این عارضه به راحتی می تواند با مراقبت های بعد از عمل کاهش یابد. در صورت بهبود نیافتن ورم، بهتر است پزشک معالج خود را در جریان بگذارید.

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *