علت ورم بینی

علت ورم بینی

علت ورم بینی را نمی توان به طور دقیق اعلام نمود. زیرا دلایل مختلفی را دارد و فرد با مراجعه به جراح بینی، می تواند اطلاعات کافی را به دست آورد.

اغلب افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام می دهند، برای آن که راحت تر دوران نقاهت خود را بگذرانند، در تابستان و یا در فصل های گرم اقدام به جراحی زیبایی بینی می نمایند. زیرا تصور می کنند که کمتر به بیماری های ویروسی و یا سرماخوردگی مبتلا می شوند. ما در این مقاله به توضیح مواردی که ممکن است باعث ورم بینی در فصل گرما شود توضیح خواهیم داد تا بتواند راهنمایی خوبی برای عزیزانی باشد که در تابستان اقدام به جراحی زیبایی بینی می نمایند.

تورم بینی بعد از جراحی زیبایی بینی، امری عادی است، اما برخی از عوامل در این بین سبب می شوند تا میزان این تورم ها افزایش یابد. به همین دلیل دکتر گیوه چی، جراح زیبایی بینی به افراد در این مقاله ب توضیح برخی از علت های ورم بینی می پردازد.راه های ارتباطی 02188673181 و 02188875799 با دکتر گیوه چی برای دریافت مشاوره و راهنمایی می باشد.

همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید

خشکی هوا در فصل گرما، ایا باعث ورم بینی می شود؟

اغلب افراد به همراه خشکی هوا که در فصل های گرم مانند تابستان بروز می کند، سوراخ های بینی تحریک شده و همین امر ممکن است باعث بروز عفونت شود. به همین دلیل ممکن است جراح زیبایی بینی، به فرد داروهای ضد اسپاسم تجویز نماید. همچنین از جراح بینی خود بخواهید تا تمامی راهنمایی های لازم در خصوص برطرف کردم سوزش بینی و درمان آن به شما بگوید.

علت ورم بینی

علت های دیگر تورم بینی چیست؟

  • تغییرا آب و هوا

در فصل های سرو مانند زمستان، هوا بسیار خشک تر از تابستان است. به همین دلیل، خشکی هوا سبب می شود که مخاط بینی خشک شده و تروم و درد به همراه داشته باشد. می توانید با استفاده از موارد زیر این خشکی هوا را برطرف کرده و از تورم ها کاسته شود.

  • راه های کاهش تورم در فصل گرما

استفاده از دستگاه های تهویه هوا، که سبب می شود تا رطوبت و دمای محیط تنظیم شود و این امر باعث می شود تا رگ های خونی آرامش داشته و از تورم های داخل بینی و خارج بینی کاسته شود.

استفاده ار اسپری های غلیظ کننده آبرسان، که با استفاده از این اسپری ها می توانید رطوبت و دمای داخل بینی را در حد مطلوب نگه داشته و از بروز تورم در بینی کاسته شود.

  • رینیت آلرژیک

در افرادی که دارای آلرژی ها و یا بیماری های خاص آلرژیک هستند، نیز می توان جراحی زیبایی بینی انجام داد ولی به شرط آن که از عوامل آلرژی زا دوری نمایند تا تورم بینی کاسته شود.

  • عفونت بینی

در برخی از افراد که همزمان به سینوزیت مبتلا هستند و جراحی زیبایی بینی انجام داده اند، ممکن است تورم بینی ایجاد شود. این تورم ها حتی ممکن است در فصل گرما فرد را درگیر نماید.

تورم به دلیل بروز سینوزیت باعث ایجاد درد و فشار به علت عفونت های سینوسی می شود که تورم در بینی یکی از علائم آن نیز ممکن است باشد.

  •  داروها

استفاده از برخی از دارو ها، می تواند باعث ایجاد تورم شود. این تورم ها در کل بدن، همچنین بینی نیز بروز می کند. که حتی اگر در فصل گرما نیز باشد، به طور چشم گیری این تروم افزایش یافته و فرد را اذیت می نماید.

  • دود و تحریک کننده ها

استفاده از سیگار و قلیان به دلیل ایجاد گرما در بدن، همچنین به دلیل عبور گرما و دود از بینی، باعث ایجاد عفونت در بینی بعد از جراحی زیبایی بینی می شود. این عفونت ها به مرور زمان باعث ایجاد تورم در بینی شده و فرد را درگیر می نماید.

علت ورم بینی در گرما

گرما همچنین ممکن است باعث افزایش گردش خون و افزایش دمای بدن شود. این افزایش دما و گردش خون باعث ایجاد تورم بینی در افرادی که به تازگی جراحی بینی انجام داده اند، نیز بیشتر بروز می کند.

همچنین به دلیل خشک شدن هوا نیز مخاط بینی تحت تاثیر قرار می گیرد و عفونت و تورم را به همراه دارد.

برای کاهش این تورم ها می توان به محیط های مرطوب رفت و به طور مداوم داخل بینی را با سرم های شستشو، تمیز کرد تا هم مرطوب باشد و هم از بروز عفونت جلوگیری شود.

خانم دکتر گیوه چی راهنمایی های زیادی در این خصوص به بیمارن خود ارائه می دهند تا به بهترین نحو دوران نقاهت خود را بگذارنند و از نتیجه جراحی زیبایی بینی خود رضایت کافی را داشته باشند.

مقالات مرتبط

انواع جراحی بینی 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی طبیعی

تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی 

راه های ارتباطی 

02188673181
02188875799

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *