سؤالات متداول جراحی بینی های گوشتی

سؤالات متداول جراحی بینی های گوشتی

جراحی بینی گوشتی  چیست؟

به بینی، بینی گوشتی گفته می شود که دارای پوستی ضخیم، چرب، غضروفی بسیار کم و نرم با استحکام کم باشد.  بینی های گوشتی به دلیل غضروف های ضعیفی که دارد ممکن است بعد از جراحی دچار افتادگی شود. به همین دلیل جراح برای جلوگیری از این افتادگی، غضروف پیوند می دهند. غضرو های مورد نیاز برای پیوند، از بدن خود فرد استخراج شده و در جراحی مورد استفاده قرار می گیرد.

در چه افرادی جراحی بینی گوشتی موفقیت آمیز است؟

در افرادی که جراحی بینی گوشتی نتیجه مطلوب به همراه داردکه ، به تمامی جلسات مشاوره با جراح بینی برود. همچنین تمامی اقدامات قبل از جراحی بینی و بعد از انجام جراحی بینی رعایت شود. همچنین باید تمامی مراحل انجام جراحی با جراح بینی بررسی و هماهنگ گردد. روز و زمان انجام جراحی هم نیز بسیار مهم است.

بعد از انجام جراحی بینی گوشتی چه عارضه هایی ممکن است به وجود آید؟

بعد از انجام جراحی بینی بروز تورم و کبودی به دلیل دستکاری پوست و بافت بینی امری عادی است و به مرور زمان از بین خواهد رفت. وجود این ورم ها  بیشتر به خاطر انجام جراحی بینی است.

در صورتی که بعد از انجام جراحی بینی به مشکلات تنفسی دچار شدید نیز، به دلیل انجام جراحی بینی و ایجاد تورم های بافت داخل بینی بوده و جای نگرانی ندارد. برای برطرف شدن این مشکل به طور مداوم تحت نظر جراح بینی باشید.

آیا بینی گوشتی بعد از انجام جراحی به حالت اولیه بر می گردد؟

با توجه و رعایت به اقدامات و مراقبت های بعد از جراحی بینی که توسط جراح بینی گفته می شود، امکان برگشت بینی وجود ندارد. همچنین استفاده درست از چسب بینی و آمپول های ضد التهاب می تواند کمک کننده باشد.

نحوه انجام جراحی بینی چگونه است؟

به دلیل آنکه انجام جراحی بینی گوشتی دارای حساسیت های خاصی است و باید اندازه بینی متناسب با مابقی اجزای صورت کوچک شود، باید بهترین جراح بینی گوشتی را انتخاب کرد. قبل از انجام جراحی بینی باید جراح آناتومی بینی فرد مورد بررسی قرار بگیرد. در بینی های گوشتی به دلیل ضعیف بودن غضروف های بینی و حجم زیاد پوست و گوشت، باید چربی های اضافی از زیر پوست برداشته شود. همچنین باید برای تقویت غضروف ها از بدن بیمار غضروف برداشته شود. این غضروف ها اکثرا از لاله گوش و یا سر دنده برداشته می شود.

بعد از انجام جراحی بینی گوشتی تنفس در افراد چگونه است؟

در صورتی که جراح بینی در هنگام جراحی به آناتومی بینی توجه کرده باشد و از روش های مناسب برای انجام جراحی بینی گوشتی استفاده کند، بیمار هیچ مشکلی بعد از جراحی بینی پیدا نخواهد داشت.

آیا می توان بعد از انجام جراحی بینی فعالیت های ورزشی را ادامه داد؟

توصیه می شود تا 6 ماه بعد از انجام جراحی بینی از انجام فعالیت های سنگین و ورزش پرهیز شود، زیرا ساختار بینی در حال بازسازی و ترمیم است. ولی در این مدت می تواند به ورزش های سبک مانند پیاده روی بپردازید. انجام ورزش به شرطی است که فرد دارای ضربان قلب مرتب و فشار خون نرمال باشد، زیرا افزایش هر یک باعث افزایش تورم در بافت بینی می شود.

سایر خدمات دکتر گیلدا گیوه چی :

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی گوشتی

جراحی ترمیمی بینی

جراحی بینی فانتزی

و . . .

با تشکر مدیریت سایت دکتر گیلدا گیوه چی جراح بینی و متخصص گوش و حلق و بینی .

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *