رابطه ی جنسی بعد از عمل بینی

رابطه ی جنسی بعد از عمل بینی

چه زمانی می توان رابطه ی جنسی بعد از عمل بینی برقرار کرد؟

آیا رابطه ی جنسی بعد از عمل بینی ، در نتیجه ی جراحی تاثیر منفی دارد؟

در این مقاله به بررسی رابطه ی جنسی بعد از عمل بینی و تاثیر آن بر روند جراحی می پردازیم.

نکات مهم  در عمل بینی

از نکات مهم و تاثیر گذار در نتیجه دهی مثبت و موثر جراحی بینی ، می توان به مراقبت های بعد از جراحی بینی اشاره کرد. تکنیک و مهارت جراح بینی تاثیر فراوان در فرم گیری بینی و رفع عیوب آن دارد. اما نتیجه ی جراحی بینی به این پارامتر مهم ختم نمی شود و نیاز است تا فرد بعد از جراحی بینی مراقبت ها و اصول بهداشتی مهم را رعایت کند تا از نتیجه ی جراحی زیبایی بینی خود راضی و خوشنود باشد.

 دکتر گیوه چی ، بهترین متخصص گوش ، حلق و بینی ،  در زمینه ی جراحی بینی  ،  تخصص و دانش بالایی دارد. شما عزیزان می توانید، به منظور مشاوره با دکتر گیوه چی  از طریق زیر اقدام کنید:

 شماره های  تماس  02188673181 و 02188875799

همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

همانطور که می دانید از عارضه های خفیف بعداز عمل بینی ، خونریزی بعد از جراحی بینی می باشد. این خونریزی در اکثر موارد طبیعی می باشد. با این حال خونریزی بینی می تواند تاثیرات سویی در حفره ی بینی ایجاد کند. بنابراین توصیه می شود تا از انجام فعالیت های هیجانی که سبب تشدید و افزایش جریان خون می شود پرهیز کنید تا از خونریزی غیرعادی بینی ، جلوگیری بعمل آورید.

زمان برقراری رابطه ی جنسی بعد از عمل بینی

در بررسی رابطه ی جنسی بعداز عمل بینی باید به این نکته توجه داشت که با فعال شدن سیستم پاراسمپاتیک طی رابطه ی جنسی، امکان افزایش جریان خون به سمت صورت و بالا رفتن ضربان قلب وجود دارد که این امر تاثیرات سویی مانند افزایش تورم صورت و بینی دارد. به همین دلیل لازم است تا با مشورت با جراح بینی خود ، زمان برقراری رابطه ی جنسی بعداز عمل بینی را تعیین کنید تا متحمل عوارض نامطلوب نگردید.

رابطه ی جنسی بعد از عمل بینی
رابطه ی جنسی بعد از عمل بینی
  • بطور معمول توصیه می شود تا دوهفته بعد از جراحی بینی ، از برقراری رابطه ی جنسی پرهیز کنید. این مدت زمان به شرایط بیمار بعداز جراحی بینی ، نوع بینی فرد ( گوشتی یا استخوانی بودن بینی و …) ، میزان دستکاری جراح در حین عمل و… برای هر فرد متغیر است که با بررسی های پزشک مربوطه بعد از جراحی، تعیین می گردد.
  • پرهیز از برقراری رابطه ی جنسی در روزهای ابتدایی  بعد از جراحی بینی ، به این دلیل است که ؛ فرصت برای ترمیم بافت بینی و روند بهبودی آن بعد از جراحی زیبایی بینی ، فراهم شود.
  • یکی دیگر از عوارضی که ممکن است بیمار را در داشتن رابطه ی جنسی بعداز عمل بینی تهدید کند، برخورد و وارد شدن صدمه به بینی در حین برقراری رابطه ، می باشد. با وارد شدن ضربه و صدمه به بینی ، ممکن است صدمات جدی متوجه بینی شود و فرد در معرض عارضه های نامطلوب مانند: درد ، تورم و التهاب ، خونریزی و… قرار گیرد.

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *