درمان گوش برجسته چیست؟

درمان گوش برجسته

آیا خود و یا فرزندتان گوش های برجسته ای دارید؟
درمان گوش برجسته چیست؟
بسیاری از افراد به صورت مادرزادی دارای گوش های برجسته ای می باشند. این افراد آنقدر از نازیبایی گوش های خود رنج می برند که ترجیح می دهند گوش های خود را در زیر روسری و یا کلاه مخفی نمایند. علم پزشکی قطعاً برای مبارزه با این مشکل هم راهکاری اندیشیده است.

درمان-گوش-برجسته
درمان-گوش-برجسته

به دلیل نزدیکی گوش ها به صورت، این ارگان می تواند نقش موثری بر زیبایی چهره شما داشته باشد. مسلماً چسب گوش که شاید در بسیاری از داروخانه ها موجود باشد، درمانی موقتی برای جذاب تر شدن ظاهرتان می باشد. جراحی زیبایی گوش هدیه ای است که علم پزشکی جهت بازگرداندن تناسب به چهره شما در اختیارتان قرار داده است.
این جراحی که به اتوپلاستی نیز معروف می باشد، یکی از جراحی های رایج در کودکان بین 4 تا 14 سال است. البته هیچگاه برای این جراحی دیر نیست و در هر سن و سالی قابل انجام می باشد. اولین نکته ای که جراح برای این عمل در نظر می گیرد، سلامتی و وضعیت جسمانی شما برای انجام جراحی زیبایی گوش است.
جراحی زیبایی گوش به درمان گوش برجسته، بیرون زدگی لاله گوش و متناسب سازی این ارگان می پردازد. همچنین گوش در اصطلاح صدفی با کمک این جراحی می تواند تا حد زیادی به حالت نرمال خود باز گردد.

دکتر گیوه چی ، جراح بینی در تهران و متخصص گوش حلق و بینی با تخصص و دانش بالایی می باشند. شما عزیزان می توانید، به منظور مشاوره با دکتر گیوه چی از طریق زیر اقدام کنید:

شماره های تماس 02188673181 و 02188875799

همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

انتخاب بهترین جراح زیبایی گوش

اولین قدم جهت انجام جراحی زیبایی گوش، انتخاب جراح می باشد. در اولین جلسه مشاوره، اهداف خود را در از انجام این جراحی با پزشک خود در میان بگذارید. سابقه بیماری و پرونده پزشکی از دیگر مباحثی هستند که می بایست در مورد آنها با جراح خود صحبت نمایید.

از دیگر مسائلی که در جلسات مشاوره باید در مورد آن ها صحبت شود شامل:
• عوارض جانبی احتمالی جراحی زیبایی گوش
• فوایدی که می تواند این جراحی برای شما به همراه داشته باشد.
هزینه جراحی زیبایی گوش
• دوران نقاهت پس از این جراحی
در هنگام اقدام برای درمان گوش برجسته، فراموش نکنید که در اکثر کشورهای دنیا بیمه معمولاً هزینه های جراحی های زیبایی را تحت پوشش قرار نمی دهد. لذا شرکت های بیمه تنها در صورتی بخشی از هزینه های عمل را بر عهده می گیرند که اختلال در ظاهر گوش موجب کم شنوایی و یا عارضه جدی دیگر شده باشد.

جراحی زیبایی گوش چطور انجام می شود؟

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره گردید، برای درمان گوش برجسته چندین روش وجود دارد. اما ماندگارترین و اصولی ترین روش، جراحی زیبایی گوش می باشد. بسته به فرم و حالت گوش شما تکنیک جراحی انتخابی می تواند متفاوت باشد.

در برخی از جراحی ها لازم است تنها بخشی از نرمی گوش بریده شده و به اندازه نرمال بازگردانده شود. ولی در برخی دیگر برش اندکی پشت گوش زده می شود تا دسترسی به بخش های داخلی گوش ممکن شود.
در این تکنیک هدف برداشتن مقدار اضافی از لاله گوش می باشد. تکنیک جراحی هر چه باشد، پس از اتمام عمل، قسمت های باز به وسیله بخیه به هم می آیند.

نتیجه گیری

در صورتیکه سایز بزرگ و اختلالات ظاهری گوش ها موجب کاهش اعتماد به نفس شما شده است، بهترین و ماندگار ترین روش جراحی آنها می باشد. شما می توانید به منظور درمان گوش برجسته به یک جراح خوب مراجعه کرده و عوارض ناشی از این جراحی را به حداقل برسانید.

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *