خمیازه کشیدن بعد از عمل بینی

خمیازه کشیدن بعد از عمل بینی

آیا به تازگی جراحی بینی انجام داده اید؟

آیا از اینکه بخیه های بینی شما در حین خمیازه کشیدن پاره شود واهمه دارید؟

با ما در این مقاله به منظور آشنایی با نحوه خمیازه کشیدن بعد از عمل بینیهمراه باشید.

خمیازه کشیدن امری طبیعی و روزمره بوده و به خروج دی اکسید کربن اضافی از بدن کمک می کند. همچنین تحقیقات اخیر نشان می دهند، زمانیکه مغز ما داغ می شود بیش تر خمیازه می کشیم. درست مانند یک کامپیوتر مغز شما در یک دمای خاص به بهترین نحو کار می کند.

نمونه جراحی بینی دکتر گیلدا گیوه چی
نمونه جراحی بینی دکتر گیلدا گیوه چی

طبق نظریه پزشکان خمیازه کشیدن سبب افزایش ضربان قلب، جریان خون و تقویت عضلات صورت شما می شود. در حقیقت خمیاز کشیدن با خسته بودن در ارتباط  می باشد. به این معنیکه در زمان هایی که خسته هستید، در حقیقت دمای مغز شما بالا می رود.

با بالا رفتن دمای مغز، بدن در صدد خنک کردن آن بر می آید. خمیازه کشیدن راهی برای خنک کردن مغز و کاهش خستگی می باشد.

با توجه به تأثیر خمیازه کشیدن در سلامتی بدن، هرگز جلوی خمیازه خود را نگیرید. بهتر است بعد از جراحی بینی، خمیازه کشیدن با دهان باز صورت گیرد. همچنین هنگام باز شدن دهان و برای جلوگیری از باز شدن بخیه ها، با دست اطراف بینی خود را نگه دارید.

دکتر گیوه چی ، جراح بینی در تهران و متخصص گوش حلق و بینی با تخصص و دانش بالایی می باشند. شما عزیزان می توانید، به منظور مشاوره با دکتر گیوه چی از طریق زیر اقدام کنید:

شماره های تماس 02188673181 و 02188875799

همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

توصیه های مهم بعد از عمل بینی

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی می تواند تغییر مثبتی در ظاهر بینی شما ایجاد نماید. اما مراقبت های بعد از عمل بینی می تواند تأثیر بسزایی در روند بهبود و نتیجه عمل داشته باشد.

بیش تر مردم در هفته های اولیه نگران نتیجه جراحی بینی هستند. بهتر است بدانید ظاهر اولیه بینی بعد از جراحی با نتیجه نهایی کاملاً متفاوت است. معمولاً برای دیدن نتیجه نهایی جراحی بینی، می بایست 6 الی 12 هفته صبر کرد.

لذا جراح بینی در جلسات اولیه ویزیت، شمایی از صورت شما بعد از جراحی را در کامپیوتر بازسازی می نماید. تورم ناشی از جراحی می تواند تا یک سال پس از جراحی نیز با فرد باقی  بماند. روند کاهش تورم بسته به نوع پوست فرد می تواند متفاوت باشد. به طور معمول در 8-4 هفته اولیه بعد از جراحی بینی 90 درصد از تورم بینی کاهش می یابد.

اگر جراحی بینی شما شامل شکستن استخوان بینی باشد، جراح بینی برای نگه داشتن استخوان بینی در جای خود از آتل های مخصوص استفاده می نماید. پس از یک هفته در جلسه ویزیت، جراح اقدام به خارج کردن این آتل می نماید. همچنین در این جلسه پزشک اقدام به بررسی وضعیت ظاهری بینی می نماید.

نمونه جراحی بینی دکتر گیلدا گیوه چی
نمونه جراحی بینی دکتر گیلدا گیوه چی

روش های کاهش تورم بعد از عمل بینی

در صورتیکه نگران تورم بینی خود هستید، می توانید با انجام راهکارهای ذیل تا حد زیادی از تورم جلوگیری نمایید:

  • از تحرک بیش از اندازه تا چند هفته پس از انجام عمل بینی خودداری نمایید.
  • در هنگام استراحت تا جای ممکن سرتان را بالا تر از قلب خود قرار دهید.
  • از ماساژ محکم بینی خود داری نموده.
  • از کمپرس یخ بر روی بینی خود به منظور کاهش تورم استفاده نمایید. به طور روزانه از بینی خود عکس بگیرید تا کاهش تورم برای شما مشهود شود.
  • نگرانی های خود را در مورد تورم بینی با جراح بینی خود در میان بگذارید.

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *