خطرات بیهوشی در جراحی بینی

خطرات بیهوشی در جراحی بینی
یکی از دغدغه بیماران عوارض داروهای بیهوشی می باشد. گاهاً بیماران از عوارض و خطرات احتمالی بیهوشی نگران می باشند. ترسی که برای اکثر بیماران وجود دارد این است که آیا امکان این وجود دارد که از خواب بیدار نشوند یا از زیر بیهوشی در نیایند؟

خطرات بیهوشی در جراحی بینی
خطرات بیهوشی در جراحی بینی

عوارض داروهای بیهوشی در عمل جراحی زیبایی بینی
خوشبختانه روز به روز آمار عوارض بیهوشی درحال کمتر شدن هستند. چیزی به عنوان حساسیت دارویی بیهوشی وجود ندارد. امروزه داروهایی وجود دارند که اگر در زمان مناسب حین بیهوشی استفاده شوند می توان میزان عوارضی مانند تهوع های بعد از عمل را به کمترین میزان ممکن رساند، به طوری که به جرات می توان گفت اکثر بیماران پس از 2یا 3 ساعت بعد از عمل بدون هیچ عوارضی از داروی بیهوشی ترخیص می شوند.
یکی از مسائلی که در بیهوشی حائز اهمیت می باشد این است که آیا بیمار مشکلات قلبی، تیروئید و مشکلات ریوی دارند، اینکه قبلا از داروهای خاص استفاده کرده اند یا قبلا جراحی شده اند یا خیر؟
اگر بیمار مشکلات خاصی در آن زمینه داشته باشد به طور مثال اگر مشکل قلبی داشته باشد ابتدا باید به یک متخصص قلب مراجعه کند و اگر پزشک متخصص قلب تائید کرد عمل جراحی صورت گیرد. با توجه به اینکه اکثر بیماران زیر 40 سال سن دارند، عمل جراحی و بیهوشی معمولا بی خطر یا کم خطر می باشد.

دکتر گیوه چی ، بهترین متخصص گوش ، حلق و بینی ، در زمینه ی راهنمایی برای خطرات بیهوشی در جراحی زیبایی بینی ، تخصص و دانش بالایی دارد. شما عزیزان می توانید، به منظور مشاوره با دکتر گیوه چی از طریق زیر اقدام کنید:

شماره های تماس 02188673181 و 02188875799

همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

انوع بیهوشی ها در عمل جراحی زیبایی بینی
در عمل های جراحی های زیبایی بینی از دو روش بیهوشی عمومی و بیهوشی موضعی استفاده می شود. در هر دو روش بیهوشی از داروهای مدرن، بدون عوارض و در اتاق عمل توسط متخصصین بیهوشی انجام می شود. امروزه ایمنی بیهوشی عمومی بالا رفته و به دلیل اینکه این روش بیهوشی یک روش استاندارد دارد و این روش استاندارد در کلینیک های مجهز انجام می شود احتمال مرگ و میر در آنها، به میزان یک در هزار است. هر کدام از این روش های بیهوشی معایب و مزایای خود را دارد.
• بیهوشی عمومی: در بیهوشی عمومی بیمار هوشیاری خود را به طور کامل از دست می دهد و به دستگاه متصل می شود. بزرگترین مزیت بیهوشی عمومی این است که تمام علائم حیاتی بیمار تحت کنترل می باشد. متخصص بیهوشی روی ضربان قلب و فشار خون بیمار احاطه دارد و با استفاده از تنظیماتی که روی دستگاه قرار دارد می تواند فشارخون بیمار را طوری تنظیم کند که شرایط برای عمل بینی مطلوب باشد. یعنی میزان خونریزی کمتر و ورم کمتر.
• بیهوشی موضعی: در بیهوشی موضعی بیمار درخوابی عمیق فرو رفته و نفس خود به خودی دارد و ممکن است از خواب بیدار شود و حرکات غیر ارادی مانند حرکات دست، خاراندن بینی و عطسه و سرفه را داشته باشد و همچنین با توجه به اینکه بیمار در وضعیت خوابیده قرار دارد ترشحات بینی مستقیم به سمت حلق می رود و باید آنها را قورت بدهد.
طبیعتا می توان نتیجه گرفت که در شرایط فعلی با توجه به تکنولوژی های روز بیهوشی و داروهایی که در حال حاضر وجود دارد، همه جراحان و متخصصان بیهوشی بر روی این مسله که جراحی بینی بهتر است با روش بیهوشی عمومی انجام شود، اتفاق نظر دارند.

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *