جراحی بینی افراد با نژادهای مختلف

جراحی بینی افراد با نژادهای مختلف

جراحی بینی از جراحی های مورد توجه در دنیا می باشد واز آنجایی که شکل طبیعی بینی در هر نژادی متفاوت و دارای شکل منحصر به فرد خود است؛ که عواملی مانند جغرافیا و شرایط آب و هوایی در این امر موثر اند.

به همین دلیل جراحان بینی قبل از جراحی باید اطلاعاتی در زمینه آناتومی صورت نژادهای مختلف داشته باشند.

از آنجا که تفاوت نژادی فراوانی وجود دارد در اینجا فقط به برخی از آنها که دارای بیشترین آمار جمعیت هستند می پردازیم:

جراحی بینی نژادهای خاص

  • نژاد خاور دور(اورینتال)

در این نژاد نوک بینی گرد و ریشه و قسمت پایینی کوتاه است که جراحی در این نوع بینی برای افزایش طول صورت می گیرد.

  • نژاد آفریقایی-آمریکایی

افراد با این نژاد طول بینی متناسبی دارند و همچنین دارای پره های بزرگ و پلی کوچک هستند.ضخامت پوست بینی این نژاد مناسب است.در این افراد جراحی به منظور افزایش رشد استخوان بندی در قسمت زیرین پوست می باشد.

  • نژاد آسیای جنوب شرقی:

این نژاد شامل منطقه وسیعی از جهان می باشد. در این نژاد تنوع نوع ظاهر بینی فراوان است که گونه های غالب آن بیان می شود.بیشتر افراد با این نژاد بینی به شکلی صاف و پهن با ریشه کوتاه هستند.این نواحی شامل چین،کره، افغانستان،فیلیپین و ایران است.بینی نژاد چین و کره به مقدار کافی رشد نداشته و کوچک اند که این دلیل پهن دیده شدن بینی هایشان است. برای عمل زیبایی این بینی ها غضروف را در نواحی پشت و نوک بینی قرار می دهند.برای تهیه این غضروف ها از تیغه بینی و دنده خود فرد استفاده می شود البته از پروتز هم می توان استفاده کرد.

  • نژاد عرب خاورمیانه ای

ارتفاع بینی زیاد و چهره استخوانی از ویژگی های این نژاد می باشد،همچنین دارای پوستی ضخیم و قوضی در روی بینی می باشند.برای عمل بینی صحیح و درست در این نژاد سلیقه فرد و متناسب بودن با چهره فرد حایز اهمیت است چرا که درر این نوع بینی ها استفاده غضروف باعث مصنوعی شدن بینی و عدم رضایت فرد می شود.این نژاد شامل کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عرب زبان است مانند بحرین، عربستان،عراق کویت و… .

به جز نژاد هند و اروپایی که اغلب برای ترمیمی بینی مراجعه دارند سایر افراد پس از انجام عمل زیبایی اول این نظر را دارند که بینی هایشان بیش از مقدار لازم بریده شده و نوک بینی شان هم بیش از حد نیاز باریک شده به همین دلیل دیگر شباهتی به نژاد خود ندارند؛ پس در زمان جراحی بینی خانم ها و آقایان برای یک فرد غیر هند و اروپایی،مساله ای که در اولین درجه اولویت قرار دارد به وجود آوردن یک بینی متناسب با نژاد و قومیت آن فرد است؛که این موارد باید در جلسه مشاوره به طور کامل مشخص شوند.

سایر خدمات دکتر گیلدا گیوه چی :

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی گوشتی

جراحی ترمیمی بینی

و . . .

با تشکر مدیریت سایت دکتر گیلدا گیوه چی جراح بینی و متخصص گوش و حلق و بینی .

 

 

 

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *