بینی های استخوانی و گوشتی

بینی های استخوانی و گوشتی

بینی های استخوانی و بینی های گوشتی همانطور که از نظر ساختار باهم متفاوت هستند از نظر تکنیک جراحی نیز باهم فرق دارند.در بینی های استخوانی برجستگی یا همان قوز بر روی بینی قرار دارد که جهت جراحی اصلاحی آن قوز غضروفی  یا استخوانی برداشته و تراشیده خواهد شد و برای کم کردن پهنای استخوان ها در قسمت بالا استخوان ها بریده می شوند ،سپس جراح قسمت سر بینی را با قسمت بالایی بینی هماهنگ می کند. در بینی های گوشتی پاتولوژی اصلی جراح ضخیم و ضعیف بودن غضروف های سر بینی می باشد که نیاز به تقویت و بازسازی دارند که به صورت پیوند غضروف در ناحیه سر بینی و یا با گذاشتن پایه می توان این مشکل را اصلاح و رفع کرد و در برخی از اوقات پره های بینی نیز باید جمع بشود.

بینی های استخوانی و گوشتی

در مواردی که فرد دارای بینی استخوانی می باشد به دلیل نازک بودن پوست می توان جزییات استخوانی بینی را از زیر پوست مشاهده کرد.در مواردی که بینی دچار شکستگی شود لبه های استخوان قابل روئیت و قابل لمس می باشد.در قسمت پایینی بینی هم اغلب دارای غضروف هایی محکم و قوی هستند که باعث می شوند هیچ افتادگی در نوک بینی پیش نیاید.اما در بینی های گوشتی امکان دیدن جزییات بینی به خاطر پوست کلفت بینی وجود ندارد و همین سنگینی غضروف ها باعث می شود که بینی دارای غضروف هایی ضعیف و نازک باشد. همین امر باعث میشود اغلب بینی های گوشتی دارای سری پهن و افتاده باشند.

در اکثر اوقات حتی افراد عادی نیز می توانند بین بینی گوشتی و بینی استخوانی تفاوت قایل شوند اما در برخی از موارد که استخوان ها وغضروف های نوک بینی خیلی قوی باشند افتادگی و پهن شدگی را در سر بینی به وجود می آورد که این عامل باعث می شود که در تشخیص بینی گوشتی و استخوانی در این افراد اشتباهاتی برای افراد عادی به وجود بیاید. بینی های گوشتی پوستی ضخیم دارند که با فشار دادن سر بینی بین دو انگشت از منافظ آن چربی تراوش می کند اما در بینی های استخوانی چنین اتفاقی نمی افتد.

در جراحی بینی های گوشتی و یا غضروفی هیچ محدودیتی وجود ندارد.البته نتیجه جراحی بینی در بینی های گوشتی که دارای پوستی ضخیم و پرتقالی نیز می باشند با بینی هایی که پوست بهتری دارند، یکسان نمی باشد،چرا که دربینی های استخوانی نتیجه عمل مطلوب تر از جراحی بینی گوشتی میباشد. اما با تکنیک ها و جراحی بینی حتی بینی گوشتی هم دارای فرمی بهتر و زیباتر نسبت به فرم قبلی خود خواهد شد.

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *