بارداری و جراحی بینی

بارداری و جراحی بینی :

بسیاری از زنان برای جراحی بینی اقدام کرده و برنامه ریزی خاصی را انجام می دهند این دسته از عزیزان علاوه بر صرف وقت و هزینه ، زمان مناسب جراحی را با جراح بینی خود فیکس کرده و تابع آن زمان کلیه کارهای خود را تنظیم می کنند تا همه موارد با موفقیت و پیش بینی درست پیش برود . برای این امر آزمایشات تخصصی و لازم گرفته می شود ، در صورت لزوم مرخصی های کاری از قبل هماهنگ گشته و فرد کاملا آماده تاریخ جراحی بینی شده و زمان بندی لازم را ترتیب می دهد . اما فرد در روز های آخر مانده به موعد جراحی متوجه می شود که باردار است . برخی مراجعین به دلیل صرف وقت و هزینه خواستار انجام جراحی در موعد مشخص شده و نمی خواهند که برنامه ریزی شان به دلیل بارداری تحت الشعاع قرار گیرد . استدلال این عزیزان چنین است که جراحی بینی کاری با رحم و شکم ندارد و به حوزه بینی مربوط می شود . اما از دید پزشکی باید گفت که عمل بینی از نوع جراحی های سنگین و پیچیده است با آنکه جراحی این حوزه ربطی به شکم و رحم ندارد ، بر شرایط شما اثرگذار بوده و عواقبی به همراه خواهد داشت . در این نوشتار اثرات جراحی بینی بر بارداری بررسی می شود .

بارداری و جراحی بینی

برنامه ریزی :

خانم هایی که روی جراحی بینی خود حساب باز کرده بوده اند و برنامه ریزی دقیقی انجام داده اند ، با محرز شدن بارداری ناامید شده و برخی به شدت تحت تاثیر قرار می گیرند گاه بعضی افراد برای ادامه برنامه از پیش تعیین شده خود پافشاری کرده و عوارض آن را نادیده می گیرند اما از دید  پزشک متعهد و متخصص ، انجام هر نوع جراحی انتخابی در دوره بارداری ممنوع است . تا حد امکان از انجام جراحی برای روی مادر جلوگیری می شود مگر در مواردی که جان مادر و جنین وی در خطر باشد . در مورد جراحی بینی ، استفاده از داروهای بی حسی و بی هوشی بر وضعیت و سلامت جنین اثر منفی گذاشته و مخاطراتی را برای او به همراه می آورد . جنین در حال رشد در این دوران باید در بستری طبیعی و متعادل ادامه حیات دهد در حالی که داروهای تجویزی حین جراحی و دوره ریکاوری ، داروهای پس از جراحی و مراقبت های بعد از عمل ، به شدت وضع فیزیکی و شیمیایی مادر را تغییر می دهد . به این ترتیب بهتر است در این دوره از انجام جراحی های خود خواسته جلوگیری شده و انجام آن را به آینده موکول نمود . خیلی ضد ارزش است که فردی سلامت و آینده کودک خود را به خاطر جراحی زیبایی با ریسک مواجه کند.

 جراحی اجباری :

به جز جراحی های انتخابی و اختیاری برخی جراحی ها اجباری هستند و همانطور که گفته شد برای حفظ سلامت مادر و جنین باید انجام شوند . مثلا در حوزه جراحی بینی جراحی كنترل خونريزي شديد و مقاوم بيني از اين دسته است .

با تشکر مدیریت سایت دکتر گیلدا گیوه چی جراح بینی خانم و متخصص گوش و حلق و بینی .

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *