غضروف در جراحی بینی

غضروف در جراحی بینی

از جمله سوالاتی که بین مراجعه کنندگان به جراح بینی متداول است، استفاده از غضروف  یا گرافت غضروفی در جراحی بینی برای ترمیم فرم بینی است.

کاربرد غضروف در جراحی بینی

موارد استفاده از غضروف در جراحی بینی برای ترمیم ظاهر بینی و یا در جراحی بینی گوشتی برای تقویت غضروف بینی جهت جلوگیری از افتادگی بینی بعد از جراحی می باشد. غضروف ها مانند خون دارای بانک هستند و می توان برای انجام جراحی بینی از بانک، غضروف دریافت کرد. شرایط دریافت غضروف به نوع جراحی  بینی و بیمار بستگی دارد.

انواع غضروف

  • غضروف طبیعی
  • غضروف مصنوعی یا پروتز

غضروف طبیعی

این نوع از غضروف را در صورتی که در جراحی بینی نیاز به پیوند غضروف باشد می توان به دو روش به دست آورد.

  • گرفتن غضروف از بانک غضروف که این غضروف ها از افرادی که فوت کرده اند استخراج شده و تحت رادیاسیون و پرتو درمانی مخصوص قرار گرفته تا سلولهای آن از بین برود و تنها غضروف برجا بماند تا بتوان در صورت نیاز از آن به راحتی استفاده کرد. این نوع از غضروف ممکن است بر اثر مرور زمان جذب شده و از حجم آن کاهش یابد.
  • شایع ترین و در عین حال معمول ترین راه برای استفاده از غضروف، استفاده از بدن خود مراجعه کننده است که در این صورت از دنده ها و یا لاله گوش غضروف برداشته می شود. این نوع از غضروف چون از خود بدن فرد بوده، هیچ گونه عارضه ای را به همراه نخواهد داشت.

غضروف مصنوعی یا پروتز

بعضی از پزشکان برای انجام جراحی ترمیم بینی از غضروف های مصنوعی نیز استفاده می کنند. غضروف های مصنوعی در بازار موجود است و بسته به نوع جراحی و میزان استفاده از آن، می توان تهیه کرد. استفاده از این نوع از غضروف در جراحی مشکلی ایجاد نمی کند. همچنین برای فرد عارضه ای را در بر نخواهد داشت.

می توان از غضروف ها در جراحی بینی گوشتی، جراحی پره های بینی، جراحی پروتز چانه هم نیز استفاده کرد. همچنین برای تقویت نوک بینی در جراحی زیبایی بینی می توان از غضروف های مصنوعی بهره گرفت. لازم به ذکر است که استفاده از غضروف های طبیعی در هنگام جراحی بینی همیشه در اولویت قرار دارد.

سایر خدمات دکتر گیلدا گیوه چی :

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی گوشتی

جراحی ترمیمی بینی

جراحی بینی فانتزی

و . . .

با تشکر مدیریت سایت دکتر گیلدا گیوه چی جراح بینی و متخصص گوش و حلق و بینی .

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *