آندوسکوپی بینی

آندوسکوپی بینی

آندوسکوپ در واقع دوربینی است که می توان از آن برای مشاهده قسمت های داخلی بینی و سینوس استفاده کرد. از آندوسکوپ به عنوان ابزار تشخیصی در مطب استفاده می شود که تحت بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می شود. به خصوص در بیمارانی که با شکایت های گرفتگی بینی، خونریزی مکرر بینی، پلیپ بینی و یا سینوزیت مراجعه می کنند به عنوان جزئی از معاینه کاربرد دارد.در اتاق عمل اقدام های جراحی که برای درمان سینوزیت ها،پلیپ های بینی و حتی تومورهای قاعده جمجمه انجام می شود امروزه از طریق آندوسکوپ قابل انجام است. به این ترتیب که جراح بدون نیاز به برش و از طریق آندوسکوپ می تواند دهانه سینوس را باز کند و بینی و سینوس ها را از ضایعات پاک سازی کند.

آندوسکوپی بینی

آندوسکوپی بینی در زمینه تشخیص و درمان کاربرد دارد.

در کاربردهای درمانی آندوسکوپی می توان به درمان انواع تومورهای سینوسی (خوش خیم و بدخیم) اشاره کرد. همچنین برای درمان مواردی مانند جراحی تومورهای موجود در قاعده جمجمه نیز از آندوسکوپی استفاده کرد. مزیتی که روش درمان به وسیله آندوسکوپی دارد این است که دیگر نیاز به ایجاد برش و باز کردن سینوس ها نمی باشد و با انجام بیهوشی و بی حسی در اتاق عمل می توان به راحتی عمل و درمان را با کمترین مقدار عوارض انجام داد. همچنین در این روش نیز دقت جراحی بالا می باشد. با استفاده از آندوسکوپی در درمان ها دیگر قسمت های سالم دچار آسیب نمی شوند وفقط مواردی که نیاز به درمان دارند مورد تغییر قرار می گیرند.

در مواردی هم که بر اثر ضربه بین بینی و مغز سوراخی ایجاد شده باشد با آندوسکوپی و بدون نیاز به باز کردن مغز می توان این سوراخ را بست.

در روش های تشخیصی نیز مواردی که در ام آر آی و سی تی اسکن قابل تشخیص نیستند را می توان به راحتی می توان با آندوسکوپی تشخیص داد.در آندوسکوپی تشخیصی چون مانند سایر روش های تشخیصی هیچ اشعه ای ندارد کاملا بی خطر و بدون عوارض می باشد.

آندوسکوپی تشخیصی را اغلب هم به صورت سرپایی و بدون بی حسی و بیهوشی می توان انجام داد، حتی در مورد کودکان هم می توان به صورت سرپایی از آندوسکوپی تشخیصی استفاده کرد.

زمان لازم برای انجام آندوسکوپی اغلب بین 5 تا 10 دقیقه می باشد.

آندوسکوپی را حتی برای خانم های باردار نیز می توان استفاده کرد چرا که هیچ گونه اشعه و یا تابشی را ندارد به همین دلیل برای خانم های باردار کاملا بدون ضرر می باشند.

سایر خدمات دکتر گیلدا گیوه چی :

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی گوشتی

جراحی ترمیمی بینی

و . . .

با تشکر مدیریت سایت دکتر گیلدا گیوه چی جراح بینی و متخصص گوش و حلق و بینی

 

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *