آبریزش بینی بعد از جراحی بینی

آبریزش بینی بعد از جراحی بینی :

در برخی جراحی های بینی ممکن است بیمار با عوارض و مشکلات پس از جراحی درگیر شود انجام عمل جراحی بینی لازم است بسیار تخصصی بوده و با جدیدترین روش های جهانی همگام باشد علاوه بر این لازم است جراح بینی مهارت و تجربه حرفه ای کافی در این زمینه را دارا باشد. یکی از عوارضی که ممکن است بیمار را درگیر خود سازد ، آبریزش بینی بعد از جراحی بینی است .

آبریزش بینی می تواند خفیف یا شدید باشد . از طرفی ممکن است طولانی مدت یا با زمان کم همراه بوده و میزان و حجم ترشحات در هر کس متفاوت ظاهر شود.

آبریزش بینی بعد از جراحی بینی

برخی مراجعین و داوطلبان جراحی بینی یا رینوپلاستی نگران عواقب این جراحی از جمله آبریزش بینی و از دست دادن حس بویایی هستند. برای در امان ماندن از آثار ناشایست و مشکلات پس از جراحی بینی لازم است در انتخاب جراح خود دقت کرده و تجارب کاری او را مد نظر قرار دهید تا کمرین دلواپسی ، استرس و عواقب پس از جراحی را داشته باشید.

دلیل بروز آبریزش بینی :

اکثر مشکلات جراحی بینی و عوارض آن در صورت عملکرد درست بینی موقت بوده و پایدار نمی مانند در صورتی که جراحی بینی با قوانین اصولی و تخصصی انجام شود ، هیچ یک از علایم آزاردهنده آن باقی نمی ماند برخی افراد به دلیل اثرات داروی بی هوشی و یا تغییرات اعمال شده یا آبریزش بینی درگیر می شوند که عموما پس از 3 یا چهار روز این نشانه ها به کل برطرف شده و بیمار سلامت عمومی را باز می یابد. در صورتی که این مشکلات و ترشحات شدید و مزمن بود می توان از داروهایی که پزشک تجویز می کند استفاده نمود یکی از داروی های موثر برای رفع این مشکل آنتی هیستامین است .

درمان جراحی :

برخی از افراد می پندارند که مشکل آبریزش بینی در صورت انجام جراحی بینی برطرف می شود و به کل درمان خواهد شد در صورتی که از دیدگاه علم پزشکی این گونه نیست که جراحی زیبایی بینی مشکل خارش ، سوزش ، حساسیت فصلی ، حساسیت کلی و آبریزش بینی را برطرف کند چنین تصوراتی غلط است برای رفع مشکلات حساسیتی و آبریزش بینی لازم است بیماری و حساسیت از منشا و مبدا خود درمان شود .

با تشکر مدیریت سایت دکتر گیلدا گیوه چی جراح بینی و متخصص گوش و حلق و بینی .

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *