عمل افتادگی نوک بینی

عمل افتادگی نوک بینی

 نوک بینی

نوک بینی شامل دو تا غضروف است که این غضروف ها به شکل کمان بر روی یک پایه مشترک قرار می گیرد. مجموع دو تا غضروف و پایه مشترک یک سه پایه را ایجاد می کند. دو پایه غضروفی به سمت قسمت بالایی بینی ادامه پیدا می کند. در افراد غضروف ها از نظر پهنا، بلندی، انحنا و فرم آن متفاوت است. در صورتی که این غضروف ها در جای مناسب قرار بگیرند. فرم بینی به بهترین حالت ممکن است.

افتادگی نوک بینی

افتادگی نوک بینی ممکن است به دلیل افزایش سن، عدم قرار گیری مناسب غضروف ها و یا ضعیف بودن رباط های نگه دارنده این غضروف ها باشد. در افرادی که دارای افتادگی نوک بینی مادر زادی هستند، سه پایه در نوک بینی آن ها بلندتر از پایه مرکزی است.

بینی هر فردی دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد در صورتی که در بینی ایرادی وجود داشته باشد در جراحی بینی تمامی آنها برطرف خواهد شد.برخی از بینی ها را می بینیم که نوک بینی افتاده شده و به سمت لب بالا سوق پیدا کرده است .در بینی عضله های زیادی وجود دارد که در هنگام حرکات صورت ما مانند خندیدن و صحیت کردن فعال می شود  و به اندازه ایی حرکت می کند.یکی از دلایل افتادگی نوک بینی همین عضله می باشد که بینی را به اندازه بیشتر به سمت پایین می آورد که البته این عضله در جراحی بینی بازسازی می شود.

جراحی بینی

جراحی بینی به منظور برطرف کردن افتادگی نوک بینی

در جراحی های بینی امروزی دیگر برای برطرف کردن نقص هایی مانند بزرگی بینی و برطرف کردن مشکلات نوک  بینی تنها از بافت بینی نمی کاهند بلکه روش هایی که متکی بر افزایش بافت ها استفاده می شود تا از روند بینی افتاده جلوگیری کند.مثلا اگر قسمتی از بافت های بینی برداشته می شود دوباره از آنها برای قسمت های دیگر به کار گیری می شودبرای مثال قطعه ایی کوچک از غضروف بینی در اسکلت اصلی بینی برداشته می شود و از آن به عنوان ستون حامی در نوک بینی استفاده می شود.

عمل افتادگی نوک بینی برای افرادی انجام می شود که به افتادگی بینی دچار شده اند. برای اطلاع از علت افتادگی بینی و نحوه عمل نوک بینی توصیه می شود تا این مقاله را مطالعه کنید.

در بینی هایی که نوک بینی افتاده می باشد معمولا از طول بلند بینی کاسته می شود تا بتوانند نوک بینی را به فرم دلخواه شکل دهند.البته فرم دهی به نوک بینی باید به صورت استاندارد شکل بگیرد به گونه ایی که لب ها را به سمت بالا حرکت ندهد و یا به طور کل فرم جدید بینی با دیگر اجزای صورت هماهنگی داشته باشد و البته بیش از هر چیز و ظاهر بینی سلامت بیمار مطرح است که تمامی تکنیک های استفاده شده در جراحی بینی باید در این راستا باشد که فرد  از لحاظ سلاکتی هیچ گونه آسبی را نبیند.

سایر خدمات دکتر گیلدا گیوه چی :

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی گوشتی

جراحی ترمیمی بینی

و . . .

با تشکر مدیریت سایت دکتر گیلدا گیوه چی جراح بینی و متخصص گوش و حلق و بینی .

دکتر گیلدا گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه چی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *