عمل جراحی بینی کج

عمل جراحی بینی کج برای بینی هایی در نظر گرفته می شود که در نگاه اول به طور مستقیم به صورت، بینی در راستای خط میانی صورت قرار نگرفته باشد. در این حالت بینی نیاز به درمان و اصلاح توسط جراح بینی طبیعی دارد.

کجی بینی دو نوع دارد

کجی استخوان بینی

کجی استخوان بینی در حالتی است که 3/1 فوقانی بینی کج باشد.

کجی غضروف بینی

کجی غضروف بینی به حالتی گفته می شود که 3/2 تحتانی بینی دچار حالت کجی باشد.

کج بودن بینی ممکن است به  صورت مادرزرادی و موروثی باشد و یا ممکن است در اثر اصابت ضربه و در پی شکستگی رخ دهد. اگر هنگام شکستگی بینی بلافاصله به متخصص گوش حلق و بین مراجعه کنید، مشکل شما با بی حسی موضوعی درمان می شود، اما اگر زمان زیادی از این موضوع بگذرد تنها به روش جراحی بینی کج می توان، ظاهر کج بینی را اصلاح کرد.

عمل جراحی بینی کج

کج بودن بینی یکی از شایع ترین عوامل موجود در بین افراد به خصوص افراد ایرانی است، به این صورت که حدود 80 درصد افراد دچار انحراف و کجی تیغع هینی هستند. جراحی بینی کج با حساسیت و ریسک بالایی هراه است.

10 درصد از افرادی که دارای صورت غیر قرینه و یا دارای سابقه شکستگی بینی هستند، بعد از انجام عمل زیبایی بینی، مشکلات انحراف تیغه بینی آن ها حل نمی شود و نیاز به عمل مجدد برای اصلاح کج بودن بینی دارند.

به همین علت شما باید در انتخاب جراحی بینی خود دقت بالایی داشته باشید و با انتخاب یک جراح بینی طبیعی باتجربه تمام عوارض عمل بینی خود را به حراقل برسانید.

در این بین ممکن است سوالات متفاوتی به ذهن افراد برسد، ما به شایع ترین سوالات در رابطه با بینی های کج پاسخ می دهیم.

سوالات متداول در رابطه با بینی های کج

علت اصلی کجی و پیچ خوردگی بینی چیست؟

علت اصلی کج بودن بینی اصابت ضربه و مسئله وراثت می باشد.

افراد دارای بینی کج چه علائمی دارند؟

شایع ترین علائم بینی های کج، اختلالات  تنفسی در این افراد است. این افراد از لحاظ ظاهری دچار مشکلاتی می شوند که این مشکلات سبب کاهش اعتماد به نفس آن ها می شود.

درمان بینی های کج به چه صورت است؟

همانطور که گفته شد، تنها روش درمان بینی های کج، انجام جراحی بینی کج است. مهم ترین هدف این جراحی ها علاوه بر بهبود ظاهر صورت افراد، بهبود بخشیدن اختلالات تنفسی آن ها است.