سوالات متداول جراحی بینی

تورم بعد از جراحی بینی طبیعی می باشد؟

به دلیل دستکاری بافت بینی در حین عمل جراحی بینی ، تورم و کبودی بعد از جراحی طبیعی می باشد و به مرور بهبود پیدا می کند.

چسب زدن بینی ورم بینی رو کم می کنه؟

چسب زدن اصولی و مناسب می تواند در کاهش تورم بعد از جراحی تاثیرگذار باشد.

والیبالیست هستم و مدت 3 ماهه بینیم رو عمل کردم از کی میتونم دوباره تمرین هام رو شروع کنم؟

معمولا انجام فعالیت های شدید بدنی تورم بینی رو تشدید می کنه، با جراح خود مشورت کنید اما بطور معمول توصیه می شود تا 6 ماه بعد از جراحی بینی از ورزش های پرتحرک اجتناب کنید تا روند بهبودی بینی سریع تر طی شود.

آیا شستشوی بینی تاثیری در کاهش تورم دارد؟

شستشوی بینی باعث تمیز شدن زخم ها و آسیب های بافتی بینی می شود ، با ترمیم بافت بینی تورم نیز کاهش می یابد.

تنگی نفس بعد از جراحی بینی عادی است؟

به دلیل تورم بینی بعد از جراحی بینی، و وجود تامپون یا پانسمان در سوراخ های بینی در روزهای ابتدایی بعد از عمل، تنگی نفس امری عادی می باشد. که به مرور و کاهش التهاب و تورم بینی ظرفیت تنفسی به حالت طبیعی خود برمی گردد.

آبریزش بینی، بعداز جراحی بینی طبیعی است؟

روزهای ابتدایی بعد از جراحی بینی، ممکن فرد دچار آبریزش و ترشحاتی از بینی خود باشد. این ترشحات طبیعی هستند و به مرور قطع می شوند. همچنین ممکن است طبق نظر و تشخیص پزشک داروهایی مانند آنتی هیستامین به منظور قطع شدن سریع تر این ترشحات ، مصرف شود.

سال ۸۰ عمل انحراف بینی انجام دادم .الان می‌خوام عمل زیبایی انجام بدم. و بدلیل اینکه کارمند هستم و مرخصی گرفتن برای اینکه حضورا خدمتتون برسم سخت است ، اگر امکانش هست با توجه به عکسهایی که براتون ارسال میکنم هزینه حدودی عمل رو بفرمایید.

با توجه به سابقه جراحى انحراف و اينكه احتمال دارد در جراحى قبلى رزرو غضروفى تيغه ی شما مصرف شده باشد؛ نیاز است تا بینی از نزدیک معاینه شود و عکس برداری های لازم انجام شود تا تشخیص نهایی داده شود. با تشخیص نهایی هزینه ی عمل زیبایی هم تعیین می شود.

آیا می توان بعد از انجام جراحی بینی فعالیت های ورزشی را ادامه داد؟

معمولا تا 6 ماه بعد از جراحی بینی توصیه می شود تا از انجام فعالیت های سنگین و ورزش های پرتحرک ، پرهیز شود. زیرا ساختار بینی درحال ترمیم و بازسازی می باشد. ورزش های سبک مانند پیاده روی بلامانع می باشد، به شرطی که ضربان قلب مرتب و فشار خون نرمال باشد. زیرا افزایش ضربان قلب و به دنبال آن افزایش فشار خون سبب افزایش تورم در بافت بینی می شود.

برای اینکه تورم بینی بعد از عمل زودتر از بین بره چکار کنم؟

استراحت مناسب و کافی بعد از جراحی به ترمیم سریع تر بینی بعد از جراحی کمک شایانی می کند. موارد زیادی در کاهش تورم بعد از جراحی دخیل می باشند. مثل: بالا بودن 45 درجه ای سر به هنگام خواب ، عدم مصرف مواد غذایی حاوی نمک ، رعایت نکات بهداشتی و مصرف آب کرفس و آناناس و…

آیا تزریق آمپول های ضد التهاب برای کاهش تورم راه مناسبی است؟

باید جراح بینی وضعیت بینی شما را بررسی کند و میزان ورم آن را بسنجد. درصورت تشخیص و تجویز پزشک می توان از تزریق مواد ضدالتهابی برای کاهش التهاب استفاده کرد.

من 18 سالمه میخواستم ببینم الان می تونم جراحی بینی کنم؟ سن مناسب جراحی چه سنیه؟

اگر رشد بینی به ثبات نسبی رسیده باشد جراحی بینی بلا مانع است. با مراجعه به جراح بینی باید شرایط بینی شما بررسی شود و اقدامات لازم برای جراحی صورت گیرد.

خانم دکتر ببخشید من قبل عمل بینیم قوز داشت الانم بعد عمل یه کوچولو نمیدونم قوز داره یا تورم هنو مونده ولی دکترم گفت ماساژ نده اصلاً، دلیلش چیه؟

ممکن است به علت استخوانسازی برجستگی ایجاد شده باشد. اگر بعد از یکسال تورم بینی بر طرف نشود، نیاز به سوهان کشیدن دارد.

سوالات متداول جراحی بینی گوشتی

به چه بینی ای گوشتی می گویند؟

بینی ای که دارای پوست ضخیم و غضروف کم باشد معمولا گوشتی تلقی می شود.

بینی گوشتی بعد از عمل برمی گردد؟

بینی های گوشتی به دلیل داشتن غضروف کمتر ممکن است بعد از عمل دچار افتادگی شوند. به همین دلیل برای جلوگیری از این افتادگی ممکن است با کم بودن غضروف بینی، پیوند غضروف به بینی انجام شود.

چه موقع جراحی بینی گوشتی موفقیت آمیز می باشد؟

اگر نکات قبل از جراحی و مراقبت های بعد از جراحی بینی ، بطور کامل رعایت شوند ، نتیجه ی جراحی زیبایی بینی موفقیت آمیز و رضایت بخش خواهد بود و هیچ عارضه ای بعد از جراحی متوجه فرد نمی شود و به اصطلاح بینی برنمی گردد.

برای جراحی بینی گوشتی چه چیزهایی مهم است؟

معمولا جراحی بینی گوشتی دارای حساسیت های خاصی می باشد. بینی باید متناسب با اندازه ی سایر اجزای صورت، کوچک و فرم دهی شود. همچنین تکنیک و نحوه ی جراحی، جراح بینی مورد نظر، در نتیجه دهی بهتر و رضایت بخش تر از عمل جراحی بسیاز حائز اهمیت می باشد.

آیا تورم در بینی های گوشتی بعد از جراحی بیشتر است؟

تکنیک بکار برده شده در جراحی بینی برای انواع بینی ها متفاوت است. بنابر میزان دستکاری جراح به هنگام جراحی میزان تورم بینی در افراد متفاوت می باشد. اما معمولا ورم بینی گوشتی بعد از جراحی کمی بیشتر می باشد.

آیا جراحی بینی رو با بیهوشی موضعی هم انجام می دید؟

امکان انجام جراحی بینی به صورت موضعی وجود دارد.

سوالات متداول جراحی بینی استخوانی

خانم دکتر گیوه چی من دماغم استخوانیه و لب بالام کوتاه به صورتیکه وقتی می خندم دندان های بالام مشخص می شه. امکانش هست طوری عمل بینی انجام بشه که لثه و دندونم بیرون نیافته؟ من مشکل افتادگی دریچه قلب هم دارم، آیا جراحی بینی برای من خطرناک است؟

امکان تنظیم فاصله میان لب و بینی شما وجود دارد. ضمناً برای جراحی بینی می بایست پیش تر از پزشک متخصص تأییدیه داشته باشید.

سوالات متداول جراحی گوش (اتوپلاستی)

سلام وقت بخیر، هزینه جراحی گوش چقدر میشه؟ برگشت داره؟ چون از کسایی که عمل کردن پرسیدم گفتند کم کم بعد چند سال برگشت داشته.

برآورد نهایی قیمت جراحی گوش در جلسات مشاوره ای تعیین می شود. جراحی گوش امکان برگشت دارد.

سوالات متداول پروتز چانه

من دو سال پیش پروتز چانه انجام دادم ولی هنوز جا نیافتاده و اذیتم می کنه. آیا راهی وجود داره که تعویضش کنم؟

امکان خارج کردن و تعویض پروتز چانه وجود دارد.