مراقبت های بعد از جراحی پلک

بیشترین علت جراحی پلک در ایران چیست؟

بیشترین علتی که افراد در ایران برای جراحی پلک مراجعه می کنند، به علت افتادگی پلک است. اما بهتر است بدانیم که همه ی موارد را نمی توانیم افتادگی پلک تلقی کنیم . برای مثال به صورت ژنتیکی در بسیاری ازایرانی ها، چربی در ناحیه پایین پلک قرار دارد و آن ها در حقیقت دچار افتادگی پلک نیستند. و این حالت ژنتیکی بوده و افتادگی پلک اتفاق نیافتاده است.

جراحی پلک چیست؟

اما افرادی که افتادگی پلک پیدا کرده اند چربی در ناحیه ای از پلک فوقانی و یا پلک پایینی، تجمع پیدا کرده و حالت بیرون زدگی ایجاد می کند و در نهایت باعث افتادگی پلک می شود. همینطوربا بالارفتن سن و در پیری، پوست ناحیه پلک فوقانی دچار پیری و افتادگی می شود.

به طور کلی در جراحی زیبایی پلک، چربی ها در سر جای خود قرار گرفته و در صورت داشتن پوست اضافی حاصل از جراحی،پوست اضافی برداشته می شود.

پوست اضافی به دلیل این است که بافت ضعیف شده و چربی تجمع پیدا کرده است.

مهارت در جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک ازجمله سخت ترین و مهم ترین جراحی ها است و باید با دقت ، ظرافت و توسط افراد بسیار با مهارت انجام گیرد.

مراقبت های بعد از جراحی پلک

هیچ وقت پلک را بدون ابرو و پیشانی در نظر نگیریم

ابتدا پزشک باید بررسی کند که علت افتادگی پلک چیست؟

ممکن است علت افتادگی پلک، مشکلاتی در ناحیه پلک باشد اما در برخی موارد ممکن است افتادگی پلک به علت افتادگی ابرو یا پیشانی باشد.

در این صورت اگرعمل افتادگی پلک انجام شود ، افتادگی پلک بدترخواهد شد زیرا علت مشکل افتادگی پلک، افتادگی ابرو یا پیشانی بوده و حتی ممکن است به دنبال رفع افتادگی پیشانی، افتادگی پلک و ابرو نیز برطرف گردد.

اما اگر مشکل افتادگی ابروباشد، ابتدا ابرو را سرجایش قرار می دهند و سپس افتادگی پلک دوباره بررسی می شود.

دکتر گیوه چی ، جراح بینی در تهران و متخصص گوش حلق و بینی با تخصص و دانش بالایی می باشند. شما عزیزان می توانید، به منظور مشاوره با دکتر گیوه چی از طریق زیر اقدام کنید:

شماره های تماس 02188673181 و 02188875799

همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک

• توصیه می شود بیمار به مدت دو الی سه روزبه حالت درازکش کامل قرار نگیرد.
  • در هنگام خواب ، سر سی درج بالاتر از باقی قسمت های بدن قرار بگیرد.
  • در24 ساعت اول پس از جراحی پلک، از کمپرس سرد در نواحی چشم و ابرواستفاده کنید تا از ایجاد ورم جلوگیری گردد.
  • دارو،مسکن و آنتی بیوتیک های تجویزشده را در وقت معین خود مصرف کنید.
  • می توان چهارالی پنج روز پس از عمل جراحی پلک، استحمام کرد.
  • شستشوی با دقت و طبق توصیه پزشک در محل زخم مانعی ندارد.
  • معمولا پس ازیک هفته بخیه کشیده می شود و بیمار می تواند زندگی عادی خود را ادامه دهد.

سن مناسب برای جراحی پلک

معمولا توصیه می شود جراحی های ناحیه صورت، در زمانی انجام شود که صورت رشد کامل خود را کرده باشد و معمولا درتا پایان 16 سالگی این اتفاق می افتد.

اما اگر مشکل به صورت مادرزادی بود و یا به هرعلتی نیاز به عمل جراحی پلک، ضروری باشد، دکتر علت ایجاد مشکل در ناحیه پلک را بررسی کرده  و در صورت تایید، جراحی زیبایی را انجام خواهد داد.